| کد خبر: 267300 |

بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳؛

واردات آمبولانس از پرداخت حقوق ورودی و عوارض گمرکی معاف شد

در جریان بررسی بخش درآمدی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد که واردات خودروی آمبولانس در صورت عدم امکان تأمین از محل تولید داخل از پرداخت حقوق ورودی و عوارض گمرکی در سال ۱۴۰۳ معاف شود.

تین نیوز

در جریان بررسی بخش درآمدی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد که واردات خودروی آمبولانس در صورت عدم امکان تأمین از محل تولید داخل از پرداخت حقوق ورودی و عوارض گمرکی در سال ۱۴۰۳ معاف شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، در نشست علنی امروز - دوشنبه دوم بهمن ماه - مجلس شورای اسلامی ادامه رسیدگی به جزییات بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار مجلس قرار گرفت و نمایندگان با بند (پ) و (ت) تبصره ۶ موافقت کردند.

در بند (پ) تبصره ۶ آمده است: آن بخش از کالاها و خدمات شرکت های ایرانی طرف قرارداد با شرکت های خارجی که کالا و خدمات مورد نیاز شرکت های پیمانکاری خارجی را در طرح های مورد تعهد طرف خارجی، تأمین می کنند با تایید شورای اقتصاد، مشمول تبصره (۳) ماده (۱۰) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۱۴۰۰ هستند.

بر اساس ماده ۱۰ قانون مالیات های مستقیم، موارد زیر از پرداخت مالیات و عوارض معاف هستند و مالیات و عوارض خرید نهاده های آنها مسترد می شود:

تبصره ۳- خدماتی که توسط اشخاص مقیم ایران (اشخاص حقیقی یا حقوقی ایرانی و یا شعب شرکت های خارجی مقیم ایران) ارائه می شود و محل مصرف خدمات و یا مقصد خدمات داخل باشد یا خارج از کشور، در صورتی که مستقیم یا غیرمستقیم ارز حاصل و وارد کشور شود صادرات محسوب می شود.

بند (ت) تبصره ۶ نیز بدین شرح است: واردات خودروی آمبولانس در صورت عدم امکان تأمین از محل تولید داخل توسط سازمان فوریت های پیش بیمارستانی اورژانس کشور، جمعیت هلال احمر، بنیاد شهید و امور ایثارگران، دانشگاه های علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی کشور، شرکت ملی نفت ایران و خیّرین بیمارستان ساز با مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین آمبولانس فوریت های اجتماعی توسط سازمان بهزیستی کشور مشروط به استفاده از آن در راستای مأموریت دستگاه های مذکور در سال ۱۴۰۳ از پرداخت حقوق ورودی و عوارض گمرکی، معاف است. خودروهای مذکور صرفاً جهت استفاده سازمان و نهاد وارد کننده بوده و فروش آن ممنوع است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.