| کد خبر: 261231 |

◄ 4 تقلب رایج معاملات کامیون از زبان دختر کامیون فروش

خریداران کامیون سرمایه هنگفت و گاه تمام سرمایه و و پس انداز یک عمر خود را صرف خرید این خودروهای سنگین می کنند. در شرایط اقتصادی کنونی بسیار ناجوانمردانه است که خریداران کامیون در دام افراد شیاد و کلاه بردار بیفتند و سرمایه عمر خود را بر باد رفته ببینند.

تین نیوز

خریداران کامیون سرمایه هنگفت و گاه تمام سرمایه و پس انداز یک عمر خود را صرف خرید این خودروهای سنگین می کنند. در شرایط اقتصادی کنونی بسیار ناجوانمردانه است که خریداران کامیون در دام افراد شیاد و کلاه بردار بیفتند و سرمایه عمر خود را بر باد رفته ببینند.

الهام نظری مدیرعامل دیزلیران یکی از حرفه ای ترین افراد در صنف معاملات کامیون و از خوشنام ترین فعالان این بازار است. وی با انتشار پستی در شبکه اجتماعی اختصاصی این شرکت برخی از راه هایی را که کلاه برداران و متقلبان برای سودجویی های متقلبانه در معاملات بازار کامیون در پیش می گیرند را افشا کرده است. در ادامه روش های کلاه برداری در بازار کامیون را بر اساس پست اینستاگرامی خانم نظری مرور می کنیم.

1. کلاه برداران خود را نماینده رسمی معرفی می کنند

وقتی قصد خرید کامیون دارید از طریق ثبت نام و خرید از نمایندگی را دارید باید مطمئن شوید که از نماینده رسمی کارخانه ، خودروی مورد نظرتان را خریداری می کنید. این که برخی کلاه برداران در سایت خود، یا هر بستر و کانالی که تحت کنترل آنها قرار دارد خود را نماینده رسمی کامیون سازان معرفی کنند، معنی و ارزش خاصی ندارد. خریداران باید در سایت کارخانه مادر اسم و آدرس نمایندگی موردنظر را ببینند و کد نمایندگی آنها را نیز در سایت شرکت مادر شناسایی کنند. ضمنا در صورت لزوم با کارخانه مادر تماس حاصل کرده و از نماینده رسمی بودن فرد یا شرکت مدعی، اطمینان حاصل کنند.

الهام نظری مدیرعامل دیزلیران

2. فروش کامیون رنگ شده و معیوب به جای خودروی صفر و بی نقص

ممکن است افراد حقه باز و کلاهبردار در هنگام بازدید شما از کامیون، یک خودرو صفر کیلومتر بی رنگ و سالم را به نمایش بگذارند اما موقع سند زدن یک خودرو معیوب و رنگ شده را به نام شما سند بزنند. برای جلوگیری از این مشکل، حتما در روز بازدید از ماشین شمار شاسی و سایر اطلاعات کامیون را ثبت کنید و در هنگام انتقال و امضای اسناد مالکیت و به اصطلاح موقع سند زدن شماره شاسی و اطلاعات دیگر سند را با آنچه هنگام بازدید ثبت کرده اید، تطبیق دهید.

گزارش پربازدید امروز را بخوانید:

◄ خرید کامیون چینی و پلاک کردن آن در ایران چقدر آب می خورد؟

 

3. کلاه برداری با استفاده از باگ قانونی در چک

یکی دیگر از روش های کلاهبرداری در معاملات کامیون این است که فرد کلاهبردار عمده قیمت خودرویی را که از شما خریداری کرده می پردازد و بخش کمتری از آن را به صورت چک مدت دار به شما می پردازند.(درواقع وعده پرداخت می دهد). شما هم با توجه به این که بیشتر قیمت کامیون را دریافت کرده اید و معامله را مناسب و پرسود می بینید چک این فرد را قبول می کنید. ماجرا از آنجا دچار مشکل می شود که فرد کلاهبردار تاریخ چک را به تاریخ یک روز تعطیل رسمی می نویسد و اینجا یک باگ قانونی وجود دارد که شما نمی توانید روز بعد از تعطیل رسمی چک برگشتی این فرد اقدام کیفری انجام دهید. نهایتا شما دچار یک پروسه حقوقی طولانی می شوید که در بسیاری از موارد دنبال کردن و پیگیری آن ارزش خاصی برایتان به دنبال نخواهد داشت.

4. کلاهبرداری به روش چکش زنی

در این روش شما با اطمینان از بی عیب و نقص بودن و بی رنگ بودن کامیون خود، قصد فروش می کنید. مشتری نیز که این بار کلاهبردار از آب درآمده کامیون را با شما قولنامه می کند و بی رنگ و بی نقص بودن خودرو را در قولنامه درج می کنید. ضمنا ضرر و زیان سنگینی نیز برای فسخ قولنامه در صورت اثبات بی رنگ نبودن یا معیوب بودن کامیون در نظر می گیرید. در حینی که شما درگیر مراحل فروش هستید یک نفر از طرف خریدار سراغ کامیون شما می رود و یک خسارت شدید به کامیون می زند. طبعا چون قولنامه امضا شده شما محکوم به پرداخت ضرر و زیان به خریدار می شوید. برای جلوگیری از این نوع کلاهبرداری باید محیط پارکینگی که برای توقف و پارک کامیون در حین انجام مراحل معامله قبل از تحویل کامیون به خریدار در نظر می گیرید، کاملا امن و مورد اطمینان باشد و از نظر نگهبان و تجهیزات امنیتی و حفاظتی نیز در حد قابل اطمینانی قرار داشته باشد.

انتهای پیام

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مهدی 14 0

    دیزل ایران خودش خدای کلاهبردارانه.
    گول اینارو نخورید.

  • رضوی 0 1

    متأسفانه دلالان دولتی و شخصی که وابستگی به دولت و صنعت اتومبیل کشور را دارند: بمحض اینکه اسم واردات خودرو بهر عناوین که دیدیم دراین مدت: جلو جلو شروع به خرید ماشینهای با عمر زیاد و از رده خارج شده اند: کردند و در تبلیغاتی که در سایت دیوار شیپور و غیره نمودند در همان مراحل اولیه تعداد زیادی از ماشینهائی که با قیمت پایین خریداری کرده بودند به فروش رسانیدند : داشت قیمتهای نجومی از کنترل آنها و دولت و دلالان صنعت خودرو درمیرفت: و کم کم بازار خودرو را بهم می‌ریخت که شاید اگر جلو آنرا نمیگرفتند صددرصد دیگر قابل کنترل نبود چرا که چنان نجومی میشد که در بازار خودرو جهانی هم شاید اثر می‌گذاشت بهرحال تجربه ای شد که دیگر انشالله تکرار نشود: بلکه نظام و حاکمیت و صنعت خودرو ایران با داشتن تجربیات متعدد بتواند مانند صنعت نظامی کشور این صنعت بلاتکلیف را نجات دهد: و کشور را درزمینه پیشرفت تکنولوژی روز دنیا در امور خودروهای لوکس و امروزی انشأالله بپیش ببرند تا از عقب ماندگی دراین امور هم نجات یابیم به امید آنکه مردم ایران بهترین خودروهای روز دنیا که متعلق به جمهوری اسلامی است را استفاده کنند چرا که حق این مردم خوب وعزیز است: حتی دلالان هم با اینکه گه گاه خیلی سواستفاده میکنند هم عزیزند و قابل احترام اگر دلالان زیاد سؤ استفاده نکنند هم برای کشور مفید هستند بعضی از مواقع و سود می‌رسانند به کشور : منظور آنهایی هستند که در جبهه دشمنان حرکت نمیکنند و علیه نظام و اسلام و ملت بزرگوار نیستند:

  • حسن 0 0

    الهام خانم چند سالشه .برو‌ عامو مهد کودک باز کردی

  • شکوری 5 0


    اولین کلاهبرداری گسترده از طرف خود دیزل ایران انجام میگیرد

  • ناشناس 4 0

    این خودش با این سر و وضعش اونده تو صنف کامیون تابلو که خدای کلاه برداراست

  • حمید 2 0

    دقیقا کارهای خودشونو گفت

  • سماخط 0 0

    سلام.فوتون اتومات چنده؟

  • میرشجاع 1 0

    تو دیگه چی هستی دختر کلکی رو کردی که اطلاع دقیق از آن داری و باید از تو بیشتر ترسید

  • ناشناس 1 0

    آهای دختر ماشین فروش .ماشینات ارزون بفروش

  • مهدی 2 0

    منبع فساد و کلاهبرداری همین خود دیزل ایرانه

  • علیرصا 2 0

    تاکی ما رانندگان باید چوب بی کفایتی مسولین یا رانت خواران درحوزه واردات کامیون بخوریم دولت بدون توجه به نبودن بار نبودن امکانات وزیرساختها مجوز ورود کامیون ها میدهد ۱ نابود کردن کلیه کامیون های فرسوده ۲ نابود کردن کسانی که کامیون های نو خریدند بخاطر نبودن بار وگران بودن قطعات وعیره وازهمه مهمتر خار کردن راننده بخاطر التماس کردن برای بار

  • مجید 1 0

    سلام
    مدت بیست ساله که تو کار خرید و فروش کامیون هستم متاسفانه بزرگترین ظلم در حق خریداران از طرف کارخانه که نه مونتاژ کاران کامیون‌های چینی میشه و هیچکس هم پیگیری نمیکنه ،
    یه نمونه اش اینه که به محض اینکه سواری گرون میشه همه از جمله مجلس و دولت و ملت داد و هوار راه میندازن ولی برای کامیون سکوت مطلق