| کد خبر: 256715 |

ورود شورای رقابت به قیمت گذاری محصولات مونتاژی

اعضای شورای رقابت در حالی با افزایش قیمت محصولات مونتاژی ایران خودرو موافقت کرده اند که در زمان بررسی قیمت خودروهای حاضر در خطوط تولید، اجازه افزایش قیمت را به این شرکت ها ندادند.

تین نیوز

شورای رقابت بعد از تعیین فرمول قیمت گذاری برای محصولات تولیدی دو خودروسازی بزرگ کشور به سراغ قیمت گذاری محصولات حاضر در سبد محصولاتی خودروسازان خصوصی رفت. اعضای این شورا در جدیدترین اقدام خود نحوه قیمت گذاری محصولات مونتاژی حاضر در خطوط تولید ایران خودرو را در دستورکار قرار داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از اکو ایران، شورای رقابت قیمت دو عضو خانواده هایما را اعلام کرد. براساس بررسی اعضای شورای رقابت از این به بعد ایران خودرویی ها باید هایما S7 پلاس را با قیمت حدود 862 میلیون و 500 هزار تومان و هایما S5 را نیز با قیمت حول و حوش 841 میلیون تومان برای مشتریان فاکتور کنند.

با توجه به قیمت های پیشینی که دو عضو خانواده هایما در مبدا داشت شاهد رشد قیمت نزدیک به 19 میلیون و 500 هزار تومانی هایما S7 پلاس و 21 میلیون و 500 هزار تومانی هایما S5 هستیم.

پیش تر ایران خودرویی ها هر دستگاه هایما S7 پلاس را با قیمت نزدیک به 843 میلیون تومان و هایما S5 را با قیمت حول و حوش 794 میلیون تومان به مشتریان واگذار می کردند.

اعضای شورای رقابت در حالی با افزایش قیمت محصولات مونتاژی ایران خودرو موافقت کرده اند که شاهد هستیم در زمان بررسی قیمت خودروهای حاضر در خطوط تولید خودروسازان مونتاژی نه تنها اجازه افزایش قیمت را به این شرکت ها ندادند بلکه از آنها خواستند تا قیمت محصولات خود را به نسبت قیمت های پیشین خود کاهش دهند. البته فراموش نکنیم خودروسازان خصوصی در زمستان سال گذشته بدون هماهنگی با سیاست گذار خودرویی نسبت به افزایش قیمت محصولات خود اقدام کردند. این اقدام مدیران خودروساز خصوصی به مذاق شورای رقابت خوش نیامد و اعضای این شورا در زمان تعیین فرمول قیمت گذاری برای محصولات مونتاژی، قیمت این خودروها را به گونه ای تعیین کردند که به نسبت قیمت های زمستان سال گذشته حول و حوش 100 میلیون تا 800 میلیون تومان با کاهش مواجه شد. البته اعضای شورای رقابت در دفاع از دستور العملی که برای قیمت محصولات حاضر در سبد محصولاتی خودروسازان خصوصی لحاظ کردند از اعمال سود نزدیک به 17 درصدی به طور میانگین برای فروش محصولات تولیدی خودروسازان خصوصی خبر دادند.

به نظر می رسد ایران خودرویی ها با توجه به اینکه قیمت دو عضو خانواده هایما را در زمستان افزایش ندادند این امکان را پیدا کردند تا قیمت این دو خودروی مونتاژی چینی که در سبد محصولاتی آنها حاضر است را در خرداد سال جاری افزایش دهند. باید منتظر واکنش مدیران ایران خودرو به قیمت های اعلامی برای دو عضو خانواده هایما باشیم. مشخص نیست آبی های جاده مخصوص از فرمول قیمتی که برای محاسبه قیمت های هایما S7 پلاس و هایما S5 از سوی اعضای شورای رقابت تعیین شده تبعیت می کنند یا همانند مدیران خودروساز خصوصی، از فرمول قیمتی برای محصولات مونتاژی خود شاکی می شوند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.