| کد خبر: 255021 |

◄ پیش فروش پژو 206 در عید فطر 1402؛ ابهام در پیش فروش های ایران خودرو

در سال های گذشته شاهد پیش فروش پژو 206 به مناسبت عید فطر بودیم اما امسال ماه رمضان درحالی به پایان می رسد که درباره پیش فروش های ایران خودرو ابهاماتی مطرح شده است.

تین نیوز

در سال های گذشته شاهد پیش فروش پژو 206 به مناسبت عید فطر بودیم اما امسال ماه رمضان درحالی به پایان می رسد که درباره پیش فروش های ایران خودرو ابهاماتی مطرح شده است.

به گزارش تین نیوز، پیش فروش های مناسبتی در سال های گذشته همواره از سوی ایران خودرو و سایپا و برخی دیگر از شرکت های خودروساز انجام می شد. یکی از این مناسبت ها عید فطر بود که هر ساله خودروسازان به در این عید پیش فروش محصولات خود را برنامه ریزی و اجرا می کردند.

 ایران خودرو هر سال در این ایام یکی از پر تقاضاترین خودروهای خود یعنی پژو 206 را در دو مدل صندوق دار و تیپ 2 پیش فروش می کرد.  

به نظر می رسد امسال شاهد این اتفاق نباشیم و پیش فروش پژو 206 به مناسبت عید فطر به پایان راه رسیده است. البته ایران خودرو مدتی قبل اعلام کرد تولید پژو 206 تیپ 2 و مدل صندوق دار این خودرو را متوقف کرده است. با این وجود، علت اصلی این اتفاق تغییر روند پیش فروش های ایران خودرو است. در سیستم جدید پیش فروش که مدیریت آن را وزارت صمت به عهده دارد خریداران در سامانه یکپارچه ثبت نام می کنند و بنا به وعده مسئولان وزارت صمت به تمام آنها بر اساس اولویت بندی، خودرو تعلق می گیرد.

شرط اصلی ثبت نام تقاضای خودرو در این سامانه نیز بلوکه کردن 100 میلیون تومان در یک حساب وکالتی ذکر شده است.

نکته قابل ذکر این که با وجود متوقف شدن پیش فروش های مناسبتی از جمله پیش فروش پژو 206 در عید فطر 1402 توسط ایران خودرو، گزارش هایی درباره افزایش بی قاعده پیش فروش های این شرکت در رسانه ها منتشر شده است.

این گزارش ها تعداد خودروهای پیش فروش شده توسط این شرکت را زیر ذره بین برده و این پرسش را مطرح کرده اند که آیا ایران خودرو می تواند به تعهدات خود به مشتریان عمل کند.

پایگاه خبری عصر خودرو با اشاره به پیش فروش ۷۸۰ هزار دستگاه از محصولات شرکت ایران خودرو در طرح اخیر وزارت صمت و از طریق سامانه یکپارچه نوشته است: از تعهدات ایران خودرو به مشتریان از سال 1401 نیز حدود 300 هزار خودرو باقیمانده که با افزودن 780 هزار خودروی جدید، این شرکت باید یک میلیون و 80 هزار دستگاه به مشتریان تحویل دهد.

این گونه پیش فروش کردن محصولات ایران خودرو این شائبه را ایجاد کرده است که آیا این شرکت توان ایفای تعهدات خود به یک میلیون و 80 هزار مشتری را خواهد داشت یا خیر.

ضمنا باید توجه داشت که قرار است در نیمه دوم اردیبهشت ماه دور تازه ای از پیش فروش خودرو توسط خودروسازان اجرا شود و بنابراین بازهم به تعهدات انباشته آنها افزوده خواهد شد.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.