| کد خبر: 244238 |

◄ صادرات ۱۵ هزار خودرو در سال جاری

مدیر عامل ایران خودرو از صادرات ۱۵ هزار خودرو از محصولات ایران خودرو طی امسال خبر داد.

تین نیوز

مدیر عامل ایران خودرو از صادرات ۱۵ هزار خودرو از محصولات ایران خودرو طی امسال خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا وسیما،  مهدی خطیبی در مراسم رونمایی از کامیون کشنده آتامان افزود: در ابتدای امسال قول رونمایی از ۷ محصول جدید در ایران خودرو را داده بودیم که امروز سومین قرارمان با رونمایی کامیون کشنده آتامان محقق شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: برنامه ریزی تحول در ایران خودرو نوین را از ۵ ماه قبل داشتیم که به دستاورد‌هایی هم رسیدیم که افزایش تولید و تغییر تنوع از سمت تولید خودرو‌های زیان ده و بی کیفیت به سمت تولیدات با کیفیت حرکت کردیم که باید ۷۵۰ هزار خودرو در همین راستا تولید کنیم.

وی گفت: خودروی جی ال ایکس که بیشترین زیان و بیشترین نارضایتی را هم داشت، اما متاسفانه بیشترین میزان تولید را هم داشتیم که برنامه ریزی برای تغییر ریل با سرعت کرده ایم.

مدیر عامل ایران خودرو یکی از سخت‌ترین و ریشه‌ای‌ترین اقداماتی که هم‌زمان چند مشکل را حل می‌کند را پرهیز از تولید ناقص و عبور مستقیم تولید دانست و گفت: بر این اساس، به هیچ عنوان تولید خودروی ناقص صورت نگیرد و هر چه تولید می‌شود به صورت کامل بوده و پس از عبور از خط تولید به صورت مستقیم در اختیار بخش فروش برای صدور سند، پلاک و حمل و تحویل به مشتریان قرار گیرد.

به گفته وی در ۴ دهه تولید ناقص را اعلام می‌کردیم در حالی که همه تولیدات باید کامل بوده و در اختیار سازمان فروش برای تحویل به مشتری می‌گذاشتیم و بر اساس این تعریف سال گذشته ۴۵۰ هزار تولید داشتیم که ۴۷۰ هزار دستگاه اعلام شد.

خطیبی افزود:از ابتدای خرداد سالجاری ۱۰۰ درصد تولیدات ما کامل بوده و عبور مستقیم و با تیراژ تولید ۲۵۰۰ دستگاه خواهیم داشت که بزودی به ۲۹۰۰ دستگاه تولیدات روزانه می‌رسیم.

وی ادامه داد: حداقل ۴۰ درصد نسبت به اسفند سال گذشته ارتقا کیفیت داشتیم که این آمار به دلیل مراجعه کمتر مردم به نمایندگی‌ها حاصل شده است که شرکت‌های مختلف کنترل کیفیت و بر اساس پایش‌های مختلف به این آمار رسیدیم؛ متاسفانه در سال‌های گذشته از کیفیت غافل بودیم.

تولیدات جدید در ایران خودرو

مدیر عامل ایران خودو افزود:۲ محصول جدید به نام k۱۲۵ ساختیم که در دوره مدیریتی من فیس لفت آن هم ساخته شد که در روز‌های آینده با حضور وزیر صمت رونمایی می‌شود؛ همچنین در حال ساخت خودروی جدیدی به نام ریریا در کلاس جهانی هستیم؛ و خودروی تی ام ۲۱ ایران خودرو هم در مسیر تولید است که قیمت آن بین ۱۸۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان است که طراحی تا ساخت آن ۱۸ ماه طول کشیده که بی سابقه است.

وی در ادامه از صادرات ۱۵ هزار دستگاه خودرو در سال جاری خبر داد و گفت:این آمار بیانگر رشد ۳۵۰ درصدی در صادرات است و دنا پلاس اتوماتیک قرار است به ونزوئلا صادر شود ضمن اینکه سرمایه گذاری و تولید مشترک در روسیه خواهیم داشت که هم اکنون در حال مذاکره هستیم.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: در سالجاری بدنبال کاهش هزینه و کاهش قیمت هستیم این در حالی است که طبق استاندارد جهانی بین ۸ تا ۱۲ درصد هزینه تولید خودرو مربوط به نیروی انسانی است که در ایران خودرو این میزان ۹ درصد است.

وی در خاتمه با اشاره به افزایش ۶۲ درصدی تولید خودرو در چند ماه اخیر نسبت به سال گذشته افزود:ایران خودرو مخالف واردات خودرو نیست البته باید آیین نامه واردات اصلاح شود، ولی باید قیمت‌های دستوری هم حذف شود و ایران خودرو بتواند بر اساس قیمت تمام شده خودرو تولید کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.