| کد خبر: 239439 |

◄ باز شدن کیسه هوا به شرایط برخورد بستگی دارد

مدیر طراحی مرکز توسعه محصولات ایران خودرو گفت: باز شدن کیسه هوا (ایربگ) در هنگام تصادف خودرو، بستگی به شدت ضربه، میزان سرعت و زاویه‌ای دارد که ضربه وارد می‌شود.

تین نیوز

مهدی رحیمی افزود: کیسه هوای هر خودرو یک جعبه سیاه برای ذخیره اطلاعات دارد و ما برای بررسی حادثه بهبهان باید این جعبه‌های سیاه را بررسی کنیم تا بتوانیم تشخیص دهیم که چرا کیسه هوا عمل نکرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا وسیما، وی گفت: اگر مشخص شود که اشکال از کیسه هوا بوده ما طبق قرارداد‌های بین المللی باید به سراغ تولید کننده آن کیسه هوا برویم و مقصر سازنده کیسه هوا است.

رحیمی با بیان اینکه نظام‌های کیفی در خودروسازی‌ها مستقرند افزود: اگر ایراداتی در خودرو‌های تولید شده مشاهده می‌شود این ایرادات خیلی محتوایی نیست که خودرو در حد فروش نباشد.

مدیر طراحی مرکز توسعه محصولات ایران خودرو گفت: خودرو باید به محض تولید در کوتاه‌ترین زمان ممکن تحویل مشتری شود، اما اکنون خودرو‌های متوقف شده و ماندگار، به دلیل کمبود قطعات، دچار ایراداتی می‌شوند که پس از بازیابی و مونتاژ مجدد، ممکن است هنگام تحویل به مشتری اشکالاتی داشته باشند.

وی اضافه کرد: در کشور ما آزمون تصادف وجود ندارد و خودروسازان برای دریافت گواهینامه‌های معتبر، باید خودرو‌ها را به خارج از کشور ارسال کنند و بعد از دریافت گواهینامه‌ها آن‌ها در اختیار سازمان ملی استاندارد قرار دهند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • غلام عباس نیک طبع 0 0

    با سلام فکر کنم در آخر مقصر مخترع کیسه هوا باشه که در خودرو ایرانی عمل نمی کنه