| کد خبر: 238907 |

کمبود اقلام الکترونیکی عامل دپوی خودرو‌های خودروسازان ایرانی

آمار خودرو‌های دارای کسری قطعه به‌صورت دوره‌ای به مراجع ذیربط اعلام می‌شود.

تین نیوز

قائم مقام اجرایی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، کمیاب شدن اقلام زیرمجموعه الکترونیک را عامل اصلی افزایش خودرو در پارکینگ‌های این شرکت دانست و تاکید کرد: آمار خودرو‌های دارای کسری قطعه به‌صورت دوره‌ای به مراجع ذیربط اعلام می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایکوپرس؛ حمید مرادی، با بیان این که کمیاب شدن اقلام الکترونیک، سبب افزایش تولید خودرو‌های دارای کسری قطعه شده، تصریح کرد: این موضوع روند تامین زیرمجموعه الکترونیک را در سطح جهانی دچار اختلال کرده است.

وی افزایش درخواست اقلام کامپیوتری و الکترونیکی به دلیل بیماری کرونا و تغییر سبک زندگی مردم از سویی و خروج یکی از شرکت‌های تولیدکننده این اقلام از چرخه تولید از سوی دیگر را از عوامل مهم مشکلات ایجاد شده در تامین آن دانست و گفت: مشکلات ایجاد شده، در برخی از کشور‌های مبدا و عرضه کننده مواد اولیه سبب کاهش شدید تولید سیلیکون به عنوان ماده اولیه تولید اقلام الکترونیک شده است.

مرادی از برنامه‌ریزی برای کاهش تبعات این معضل جهانی در زنجیره تامین ایران خودرو خبر داد و گفت: اقدامات مناسبی برای تامین هر چه سریع‌تر اقلام الکترونیکی اختصاص یافته تا بتوانیم تاثیر این بحران جهانی در صنعت قطعه‌سازی کشور را به حداقل کاهش دهیم.

مرادی افزود: طبق جدول قطعات کسری محصولات ایران‌خودرو که در اختیار نهاد‌های نظارتی قرار می‌گیرد، در حال حاضر کسری قطعه سبب متوقف ماندن خودرو‌های ناقص در پارکینگ‌های این شرکت شده است. بیشترین کسری مربوط به قطعات با فناوری پیشرفته و الکترونیکی است.

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، گروه صنعتی ایران خودرو با وجود مشکلات، تلاش کرده تحویل خودرو به بازار و مشتریان مطابق با قرارداد صورت گیرد و تعداد تعهدات دارای تاخیر زمانی در تحویل کاهش قابل توجهی داشته و این روند کاهشی ادامه دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.