| کد خبر: 238036 |

تعطیلی خط تولید با اجرایی شدن صادرات قطعات خودرو

کارشناس صنعت خودرو گفت: اگر مصوبه مجلس درباره وادرات خودرو در قبال صادرات خودرو و قطعات، اجرایی شود خطوط داخلی تولید خودرو در نتیجه کمبود قطعات، تعطیل خواهد شد.

تین نیوز

حسین مقیسه با اشاره به اینکه در این باره باید خودروسازان و قطعه سازان را از هم جدا کرد، افزود: بازار واردات خودرو آنقدر جذاب است که ممکن است برخی‌ها با صادرات قطعات، خط تولید خودروی داخلی را به تعطیلی بکشانند.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، این کارشناس صنعت خودرو گفت: هم اکنون برخی قطعات تولید شده توسط قطعه سازان را می‌توان به بازار لوازم خودروی کشور‌های منطقه صادر کرد و یا اینکه خودروسازان می‌توانند با استفاده از این قطعات، نیازمندی‌های خود را در کارخانه‌های تولید خودرو در سوریه یا عراق تامین کنند.

مقیسه ادامه داد: برخی می‌گویند می‌توان قطعات را در ظاهر صادر کرد، اما بعدا به دریا ریخت یا ضایعات کرد تا از مزیت واردات بهره برد؛ این جمله کاملا درست است، زیرا جذابیتی که در واردات خودرو وجود دارد باعث می‌شود که برای رسیدن به آن دست به هر کاری زد.

وی در خصوص مصوبه مجلس گفت: نمایندگان معتقدند که مصوبه مجلس با نگاه به آینده است، اما‌ ای کاش در این مصوبه به میزان ارزش خودرو‌های وارداتی هم اشاره می‌شد، زیرا هرچه قیمت خودرو‌ها پایین‌تر باشد کمک بیشتری به مردم و تنظیم قیمت خودرو در بازار می‌کند به طور نمونه واردات خودرو‌های ۶۰ تا ۷۰ هزار دلاری در مقایسه با خودرو‌های ۱۰ تا ۲۰ هزار دلاری، شکاف بیشتر طبقاتی را در کشور موجب می‌شود.

این کارشناس خودرو با اشاره به مخالفت بانک مرکزی با واردات خودرو بدون انتقال ارز گفت: برای انجام واردات خودرو بدون انتقال ارز می‌توان از ارز‌هایی که در دست مردم وجود دارد استفاده کرد و آن‌ها را به چرخه اقتصاد آورد و می‌توان با این منابع خودرو‌های ۱۰ تا ۲۰ هزار دلاری وارد کرد که هم مردم سود کنند و هم دولت از تعرفه واردات بهره ببرد و انحصار خودروسازان نیز شکسته شود ضمن اینکه تاثیر خاصی هم بر روی نرخ ارز نخواهد داشت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.