| کد خبر: 237176 |

محدودیت واردات خودرو به سوریه برای همه کشورهاست

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه گفت: محدودیت واردات خودرو و قطعات به سوریه از مبداء همه کشور‌ها اعمال شده است.

تین نیوز

 کیوان کاشفی افزود: وزارت اقتصاد سوریه از نیمه دوم ۲۰۲۱ به دلیل محدودیت‌های ارزی، واردات قطعات غیر از قطعات مصرفی را به کشور خود ممنوع کرده است.

 به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وی با بیان این که از دو سایت ایران خودرو و سایپا در سوریه سایت سایپا فعال و مشغول تولید است گفت: از آن جا که بسیاری از قطعات مورد نیاز خودروسازان ایرانی در سوریه توسط قطعه سازان ایرانی تامین و به سوریه منتقل و سپس به خودرو تبدیل می‌شود این ممنوعیت مشکلی را برای کارخانه سایپا به وجود آورده و موجب شده که از نیمه دوم ۲۰۲۱ تولید این سایت به حداقل رسیده و تولید با استفاده از قطعات موجود انجام شود.

کاشفی گفت: این در حالی است که کارخانه سایپا در سوریه تا قبل از این محدودیت تولید بسیار خوبی داشت و محصول خوبی را به بازار سوریه عرضه می‌کرد.

وی افزود: وزیر صمت در دو هفته آینده به منظور افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در سوریه به دمشق سفر خواهد کرد که امیدواریم در این سفر پیشنهاد‌های کارشناسی شده ما و طرف سوری از طرف مقامات دو کشور تصویب و برای سایت‌های خودروسازان ایرانی اجازه واردات قطعه صادر شود.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه با بیان این که ایران‌خودرو هم سالن تولید بسیار مجهزی در سوریه دارد، گفت: ایران خودرو در سوریه با مشکلی از حوزه سهام‌داری مواجه است یعنی ایران خودرو، وزارت بازرگانی سوریه و بخش خصوصی سوریه سه سهام دار ایران خودرو در سوریه هستند که برای راه اندازی کارخانه با مشکلی از حیث سهام‌داری مواجه هستند که مانع از آغاز تولید شده است.

کاشفی افزود: امیدواریم در سفر دو هفته آینده وزیر صمت به سوریه مشکل سهام‌داران ایران خودرو در سوریه نیز حل شود تا روند تولید در این خودروسازی در سوریه آغاز شود.

وی گفت: اگر چه ممنوعیت واردات خودرو و قطعات به سوریه برای همه کشور‌ها اعمال می‌شود، اما از آن جا که ایران دو سایت خودروسازی در سوریه دارد از این حیث مشکلی ندارد ‌ امیدواریم که با حل مشکل واردات قطعات، هر دو خط خودروسازی ایرانی با ظرفیت کامل فعالیت کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.