| کد خبر: 177530 |

◄ ارقام تخیلی از قیمت پراید در سوریه

در حالی علویان قیمت پراید را چهار میلیون و 400 هزار لیر و تیبا را چهار میلیون و 600 هزار لیر اعلام کرده است که با توجه به قیمت 82 ریالی هر لیر سوریه قیمت پراید معادل 36 میلیون و 80 هزارتومان و قیمت تیبا 37 میلیون و 720 هزارتومان است.

تین نیوز

قیمت پراید در بازار سوریه چهار میلیون و 400 هزار لیر است که به پول ایران معادل 132 میلیون تومان است.

محمد علویان مدیرعامل شرکت سایپا در سوریه با اعلام این خبر گفت: قیمت تیبا هم در این بازار معادل 140 میلیون تومان است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از تسنیم، علویان با اشاره به بهبود شرایط امنیتی در سوریه گفت: در سال گذشته توانسته‌ایم در این کشور هزار دستگاه خودرو تولید و در بازار به فروش برسانیم.

علویان با تأکید براینکه ما حاشیه سود بالایی در کشور سوریه داریم، گفت: ارزان‌ترین خودرو در بازار سوریه 6 میلیون و 900 هزار لیر است.

او در ادامه صحبت‌های خود به حضور پررنگ سایپا در کشور سوریه اشاره کرد و افزود: علی‌رغم اینکه مردم در این کشور با کاهش قدرت خرید روبرو شده‌اند اما ما توانستیم در سال 2018 از رقبای چینی و کره‌ای خود در بازار سبقت‌گرفته و هزار دستگاه محصول در این کشور به فروش برسانیم.

مدیرعامل شرکت سایپا در سوریه اضافه کرد: باید تأکید کنم کل سرمایه شرکت در کشور سوریه برگشت پیداکرده و حتی ما به سود مناسبی هم‌دست پیداکرده‌ایم که این موضوع برخلاف تمام صحبت‌ها در مورد ضرر دهی شرکت سایپا در کشور سوریه است.

در حالی علویان قیمت پراید را چهار میلیون و 400 هزار لیر و تیبا را چهار میلیون و 600 هزار لیر اعلام کرده است که با توجه به قیمت 82 ریالی هر لیر سوریه قیمت پراید معادل 36 میلیون و 80 هزارتومان و قیمت تیبا 37 میلیون و 720 هزارتومان است.

مشخص نیست قیمت‌های 132 میلیون تومانی پراید و 140 میلیون تومانی تیبا طبق چه محاسبه‌ای توسط مدیرعامل سایپا سوریه اعلام‌شده است.

به‌نظر می‌رسد خودروسازان و بخشی از مسئولان دولتی در هفته‌های اخیر برای منطقی نشان دادن افزایش قیمت خودروها، قیمت‌ها را طوری اعلام می‌کنند که به‌نظر خواننده خودروی ایرانی واقعاً ارزان به‌نظر برسد.

در گزارش بورس درباره ضرر و زیان خودروسازهای بزرگ کشور هم میزان ضرر اعلام‌شده با مجموع ضرر خودروسازان در مدل‌های مختلف برابر نبود و فاصله فاحشی داشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.