| کد خبر: 236498 |

چقدر بنزین در کارت سوخت داریم؟

استعلام موجودی کارت سوخت جز مراجعه حضوری به پمپ‌های بنزین و قرار دادن کارت درون دستگاه، راه دیگری ندارد.

تین نیوز

استعلام موجودی کارت سوخت متاسفانه جز مراجعه حضوری به پمپ‌های بنزین، قرار دادن کارت درون دستگاه و وارد کردن رمز که به‌صورت پیش‌فرض ۴ رقم سمت راست کد ملی مالک خودرو است، راه دیگری ندارد.برخلاف روند پیگیری صدور کارت سوخت که از ۳ راه مراجعه به سایت‌های www.epolice.ir و www.post.ir، ارسال پیامک به سامانه ۱۱۰۱۲۰۲۰۴۰ و تماس تلفنی با شماره‌های پلیس ناجا، شرکت پست و مرکز پاسخگویی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران امکان‌پذیر است.

به این ترتیب برای استعلام مانده کارت بنزین چاره‌ای جز مراجعه به جایگاه‌های توزیع سوخت وجود ندارد. در حالت اول می‌توانید هم‌زمان سوخت‌گیری کنید و استعلام موجودی کارت سوخت خود را نیز انجام دهید. راه دیگر نیز استفاده بین نوبت با اجازه متصدی جایگاه و سایر رانندگان از دستگاه کارت‌خوان پمپ بنزین جهت اطلاع از مانده سهمیه سوخت است.

سهمیه ماهیانه سوخت تا چه مدت در کارت ذخیره می‌شود؟

حین استعلام موجودی کارت سوخت باید به این نکته توجه داشته باشید که مانده سهمیه شما از ماه‌های گذشته تنها تا ۹ ماه در کارت‌تان حفظ می‌شود. به این معنا که اگر بیشتر از ۹ ماه از کارت سوخت سواری شخصی خود استفاده نکنید، حداکثر بنزین کارت سوخت شما ۵۴۰ لیتر خواهد بود.

آیا انتقال موجودی کارت سوخت به کارت سوخت دیگر امکان‌پذیر است؟

خیر. چنین چیزی امکان‌پذیر نیست و به‌نظر نمی‌رسد شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران برنامه‌ای در این راستا داشته باشد. گاهی ممکن است به‌هر علتی ذخیره اضافه در کارت سوخت خود داشته باشید، اما ۹ ماه‌تان رو به پایان باشد. در این شرایط چاره‌ای جز مصرف یا اهدای موجودی کارت سوخت‌تان به دیگران ندارید و در قالب سیستمی نمی‌توانید سهمیه ذخیره شده را به کارت سوخت دیگر حتی اگر به نام خودتان باشد، منتقل کنید.

انتقال شارژ کارت سوخت به دیگران امکان پذیر است؟

برای استعلام موجودی کارت سوخت راه‌های متنوعی وجود ندارد، اما اگر در این خصوص پرسش‌های بیشتر و جزئی‌تری داشته باشید، می‌توانید با شماره تلفن ۰۹۶۲۷ متعلق به مرکز پاسخگویی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تماس بگیرید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.