| کد خبر: 200657 |

◄ افزایش قیمت لوازم‌یدکی و قطعات خودرو

سخنگوی انجمن قطعات سازان می‌گوید قیمت لوازم یدکی و خودرو در بازار بالا رفته است اما خودروساز با توجه به شرایط موجود و فشارهای وزارت صمت هیچ افزایش قیمتی را نمی‌تواند اعمال کند.

تین نیوز

سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو  می‌گوید قیمت لوازم یدکی و خودرو در بازار بالا رفته است اما خودروساز با توجه به شرایط موجود و فشارهای وزارت صمت هیچ افزایش قیمتی را نمی‌تواند اعمال کند.

اخیراً خبرهایی مبنی بر افزایش 10 تا 15 درصدی قطعات خودرو بویژه اقلام پرمصرف در راستای افزایش قیمت بنزین منتشر شده است، فرهاد بهنیا در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز در پاسخ به این سؤال که آیا در پی افزایش قیمت قطعات خودرو در بازار شاهد افزایش قیمت از سوی خودروسازان خواهیم بود، توضیح داد: خیر، هر قطعه‌سازی اگر مواد اولیه‌اش افزایش پیدا کند در پی آن یک درخواستی به خودروساز می‌دهد که بر اساس آن خودروساز این موضوع را پیگیری می‌کند و در طی یک فرآیند 6 ماهه نسبت به افزایش قیمت اقدام می‌کند که معمولاً خودروساز تلاش می‌کند که اقدام به افزایش قیمت نکند.

او در ادامه افزود: ما در حال حاضر شاهد افزایش مواد اولیه  صنعت خودروسازی هستیم و از سوی دیگر نوسانات ارزی «افزایش قیمت ارز از 11 هزار و 500 تومان به 12 هزار 300 » در این رابطه بسیار تأثیرگذار بوده است. اما این افزایش قیمت‌ها هنوز به روی قراردادهای قطعه سازان با خودروساز  اثری نذاشته است.

سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو در پاسخ به این سؤال خبرنگار ما مبنی بر اینکه در نهایت این افزایش قیمت‌ها چه زمانی تأثیر خود را به روی افزایش قیمت خودرو خواهد گذاشت، عنوان کرد: قطعه ساز تمام تلاش خود را خواهد کرد که از زیان دربیاید، اما خودروساز با توجه به شرایط موجود و فشارهای وزارت صمت هیچ افزایش قیمتی را نمی‌تواند اعمال کند.

بهنیا با تأکید بر اینکه حتی در قراردادها و مصوبه‌هایی که از قبل برای افزایش قیمت توافق شده بود اکنون جلوی آن را هم گرفته‌اند، افزود: در حال حاضر نیز شاهدیم که قیمت بازار با قیمت کارخانه تفاوت بسیاری دارد، برای مثال اکنون قیمت پراید در کارخانه 37 میلیون تومان است اما در بازار 52 میلیون تومان است.

او با بیان اینکه در بازار حتی برخی از قطعات بیش از 15 درصد افزایش یافته است، گفت: اما در حال حاضر قیمت خودرو توسط خودروسازان تغییری نخواهد داشت و وزارت صمت بسیار محکم پای این موضوع ایستاده است اما آن چیزی که فعلاً شاهد آن هستیم قیمت لوازم‌یدکی و خودرو در بازار بالا رفته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.