| کد خبر: 194589 |

داخلی سازی ۷ قطعه صنعت خودرو به تولید انبوه رسید

مفیدی گفت: این قرارداد‌ها مربوط به داخلی سازی ۳۵ قطعه مورد نیاز است که میان ۳۲ قطعه ساز منعقد شده است.

تین نیوز

سید رضا مفیدی مدیر کل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه برای تعمیق ساخت داخل، گفت: مدیریت برنامه‌های تعمیق ساخت داخل به ایدرو واگذار شده و حدود ۲۰۰ قطعه از مجموعه قطعات مورد نیاز برای داخلی سازی شناسایی شده است که هر هفته جلسات منظم برای پیگیری برنامه‌ها و اقدامات ساخت داخل برگزار و گزارش کار ارایه می‌شود.

انعقاد ۷۴۰ میلیارد تومان قرارداد

به گزارش تین نیوز به نقل از شاتا، مفیدی با اشاره به راه اندازی اولین میز ساخت داخل در حوزه خودرو توسط دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت، اضافه کرد: در این میز حدود ۷۴۰ میلیارد تومان قرارداد برای داخلی سازی قطعات و ملزومات مورد نیاز بسته شد که این قرارداد‌ها کاهش ارزبری را به میزان ۸۵ میلیون یورو به دنبال دارند.

مدیر کل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت ادامه داد: این قرارداد‌ها مربوط به داخلی سازی ۳۵ قطعه مورد نیاز است که میان ۳۲ قطعه ساز منعقد شده است.

داخلی سازی ۷ قطعه به تولید انبوه رسید

مفیدی با اعلام اینکه ۷ پروژه از این ۳۵ قطعه تا ۲۰ مردادماه به تولید انبوه رسیده است، گفت: میز دوم را نیز در نیمه دوم شهریور ماه برگزار خواهیم کرد و میز سوم را به صنعت موتور سیکلت و قطعات آن اختصاص خواهیم داد و در نظر داریم تا میز چهارم را به استان‌ها واگذار کنیم.

پیش بینی ۸۴۴ میلیون یورو برای کمک به قطعه سازی

او همچنین اضافه کرد: حدود ۸۴۴ میلیون یورو برای قطعه سازی و تامین کسری خطوط قطعه سازی در نظر گرفته شده است که می‌تواند به بهبود فرآیند‌ها در این حوزه و خودکفایی بیشتر کمک شایانی بکند.

هدف گذاری تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه انواع خودرو در سال ۹۸

مدیر کل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص وضعیت خودروسازی افزود: برنامه سال ۱۳۹۸ تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه انواع خودرو است و تا ۱۹ مردادماه حدود ۳۱۰ هزار خودرو تولید شد. همچنین پارسال توانستیم حدود ۹۵۰ هزار خودرو را تولید کنیم.

مفیدی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص ناوگان حمل و نقل ریلی گفت: هفت واحد واگن سازی فعال در کشور داریم که باید با ظرفیت بیشتری کار کنند و برای اولین بار با تشکیل کارگروهی برای کوچکترین قطعات این بخش که می‌خواهد وارد شود جلسه می‌گذاریم و تصمیم گیری می‌کنیم.

منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.