| کد خبر: 191686 |

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

قطعه پلوس خودرو در سایپا داخلی‌سازی شد

در طرح ملی بومی‌سازی قطعات خودرو، سایپا موفق به داخلی‌سازی قطعه پلوس خودرو شده است.

تین نیوز

وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگوی ویژه خبری شب گذشته سیما گفت: در طرح ملی بومی‌سازی قطعات خودرو، سایپا موفق به داخلی‌سازی قطعه پلوس خودرو شده است.

به گزارش تین نیوز و به نقل از خبرگزاری تسنیم، رضا رحمانی با اشاره به اجرای طرح ملی بومی‌سازی قطعات خودرو و مشارکت خودروسازان در این طرح، افزود: خودروسازان با برپایی نمایشگاه‌های دائمی قطعات، نیازهای خود را به شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی و صنعت‌گران اعلام کرده‌اند.

وی افزود: سایپا در این طرح توانسته قطعه پلوس خودرو را داخلی‌سازی کند.

وی با اشاره به افزایش چند برابری نرخ ارز و تأثیر آن بر قیمت خودرو در یک سال اخیر گفت: هر دستگاه خودرو پراید 1660 دلار ارزبری دارد که این عدد، بیانگر تأثیر افزایش نرخ ارز بر قیمت خودرو است.

گفتنی است پروژه داخلی‌سازی پلوس خودرو در شرکت مگاموتور سایپا و با استفاده از خطوط شرکت سایپاپلوس به اجرا درآمده و در حال حاضر ظرفیت تأمین پلوس 100 هزار دستگاه از انواع محصولات سایپا با استفاده از توانمندی‌های موجود و بهره‌برداری از خطوط تولید داخلی فراهم شده است.

اجرای موفقیت‌آمیز پروژه بومی‌سازی پلوس محصولات سایپا، 5 میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی برای کشور ایجاد کرده و در صورت استفاده کامل و حداکثری از ظرفیت‌های مگاموتور و سایپاپلوس، این شرکت‌ها قابلیت تامین پلوس 300 هزار خودرو در سال را خواهند داشت که در این‌صورت، میزان صرفه‌جویی ارزی سالانه از این محل به 15 میلیون یورو افزایش خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.