| کد خبر: 184289 |

◄ پیش‌بینی بازار خودرو در سال 98

یکی از دلایل کاهش قیمت خودرو، افزایش تیراژ خودروسازان است. فروش فوری‌های خودروها و بیم سرمایه‌گذاران و دلالان از آینده قیمتی بازار از دیگر دلایل هستند.

تین نیوز

چندی است که قیمت خودرو وارداتی در بازار دچار نوسان شده و تکلیف آن مشخص نیست و از دیگرسو در حالا حاضر خودروهای داخلی کاملاً در بازار اشباع شده‌اند و برخی از مردم بر این باورند که نرخ خودرو در سال آینده کاهش پیدا می‌کند، اما عده‌ای نیز هیچ امیدی به کاهش قیمت ندارد و افزایش قیمت خودرو را را محتمل‌تر می‌دانند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، به هر حال این‌که بتوان افزایش یا کاهش نرخ خودرو را در سال آینده پیش‌بینی کرد کار بسیار دشواری است، اما کارشناسان این حوزه مدعی هستند که قیمت خودرو در سال آینده تا حدودی ثابت می‌ماند. این روند اما در حال حاضر و پس از گذر بازار خودرو از یک تلاطم شدید، قیمت خودرو رو به کاهش گذاشته است.

یک کارشناس اقتصاد خودرو در این‌بار، اعتقاد دارد که، روند نزولی تولید در کنار کاهش عرضه و همچنین ورود پول‌های سرگردان به بازار خودرو و البته رشد بازارهای ارز و سکه، از جمله دلایل اصلی انفجار قیمتی اخیر بودند که این روزها به آرامش نسبی رسیده‌اند. که برخی بر این باور هستند که این اتفاق در سایه سیاست‌های بانک مرکزی رخ داده است.

 امیرحسین قربانی، با اشاره به این مطلب که، آرامش نسبی بر بازار خودرو حاکم شده است، گفت: این روزها عکس اتفاقاتی که در بالا به آن اشاره شد در حال رخ دادن است و از همین رو بازار خودرو روند نزولی را در قیمت به خود می‌بیند. یکی از این دلایل، افزایش تیراژ خودروسازان است. فروش فوری‌های خودروها و بیم سرمایه‌گذاران و دلالان از آینده قیمتی بازار از دیگر دلایل هستند.

وی در ادامه تاکید کرد: فعالان بازار می‌گویند، ظاهرا پول های سرگردان در حال خروج هستند در حال حاضر فروشنده در بازار خودرو زیاد شده، اما خریدارها که تا دیروز به هر ترفندی به خرید خودرو روی آورده‌اند، کم شده‌اند. بسیاری از مشتریان ترجیح می‌دهند برای خرید خودرو صبر کنند تا شاید با قیمت کمتری موفق به خرید وسیله نقلیه شوند و گمان می‌برند قیمت‌ها پایین‌تر خواهد آمد.

 این کارشناس اقتصاد خودرو به این نکته نیز اشاره کرد که، قیمت‌ها در بازار خودرو در مقطع فعلی به پیروی از این دو بازار سکه وارز، رو به افول گذاشته‌اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.