| کد خبر: 183632 |

دستگاه‌های امنیتی باید با مافیای بازار خودرو برخورد کنند

دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی، وزارت صنعت، سازمان بازرسی و سازمان تعزیرات حکومتی باید با این مافیا که از خارج از خودروسازی هدایت می‌شود، برخورد جدی انجام دهد تا قیمت خودرو کاهش یابد.

تین نیوز

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع گفت: دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی باید با مافیایی که از خارج ازشرکت های خودروسازی هدایت می‌شود، برخورد کند تا قیمت خودرو کاهش یابد.

به گزارش مهر، حجت الاسلام سید محمد جواد حسینی کیا، درباره علل افزایش قیمت خودرو گفت: تحریم‌ها و افزایش قیمت مواد اولیه را نمی‌توان در افزایش قیمت خودرو بی تأثیر دانست به همین جهت افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت خودروها در اثر تحریم‌ها طبیعی است.

وی افزود: امروز قیمت خودروها سه تا چهار برابر افزایش یافته است، این افزایش قیمت‌ها ناشی از مافیای خارج از شرکت‌های خودروساز است. این مافیا اجازه نمی‌دهد قیمت خودرو کاهش یابد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی، وزارت صنعت، سازمان بازرسی و سازمان تعزیرات حکومتی باید با این مافیا که از خارج از خودروسازی هدایت می‌شود، برخورد جدی انجام دهد تا قیمت خودرو کاهش یابد.

حسینی کیا هجوم سیل نقدینگی به بازار خودرو را یکی از عوامل افزایش قیمت خودرو خواند و گفت: نقدینگی سیلی ویرانگری است که با ورود به بازار خودرو این بازار را ویران کرده است.

وی تاکید کرد: سیل نقدینگی با خروج از بازار خودرو به بازار طلا، سکه و مسکن ورود خواهد کرد بنابراین دولت باید برای هدایت سیل نقدینگی به بازار تولید فکری کند.

عضو کمیته پتروشیمی مجلس اظهار داشت: یکی از بازارهایی که توانایی جذب نقدینگی را دارند بازار پتروشیمی است، در حال حاضر بازار پتروشیمی ارز کشور ما را تأمین می‌کند پس سرمایه گذاری در این بازار که دارای ظرفیت‌های فراوانی است بسیار مفید است؛ دولت باید بخشی از نقدینگی را به سمت بازار پتروشیمی هدایت کند، محصولات پتروشیمی بازار خوبی در سطح منطقه و جهان دارد.

حسینی کیا واگذاری پروژه‌های نیمه تمام را یکی از راهکارهای جذب نقدینگی خواند و گفت: دولت باید طرح‌های نیمه کاره را به سرعت واگذار کند. این امر موجب هدایت نقدینگی به سمت بازار ساخت و ساز می‌شود.

وی گفت: دولت باید نقدینگی را به سمت توسعه کشاورزی صنعتی هدایت کند، علاوه بر این صنایع تبدیلی کشاورزی ظرفیت فراوانی برای جذب نقدینگی و توسعه کشور دارند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.