| کد خبر: 181389 |

◄ اولتیماتوم بهینه‌سازی مصرف سوخت به خودروسازها

طبق اولتیماتوم محسن دلاویز، مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، خودروسازها فقط دو سال فرصت دارند استانداردهای مصرف سوخت را رعایت کنند.

تین نیوز

طبق اولتیماتوم محسن دلاویز، مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، خودروسازها فقط دو سال فرصت دارند استانداردهای مصرف سوخت را رعایت کنند.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، سختگیری‌ها در صدور برچسب انرژی مصرف سوخت خودروها با همکاری شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، سازمان ملی استاندارد و مجلس اخیراً تشدید شده است.

مدت‌هاست آمار مصرف بنزین در ایران، خط قرمز را رد کرده و به مرحله هشدار رسیده است. به‌طورقطع یکی از قطعه‌های این پازل، وزارت صنعت است. آمارها حاکی است که از ۱۶.۱ میلیون خودروی سبک، ۹۰۰ هزار خودرو و از یک‌میلیون خودروی سنگین، ۳۰۰ هزار خودرو فرسوده هستند.

علاوه‌بر آن، این شرکت‌ها موظف هستند استانداردهای مربوطه را در مورد مصرف انرژی رعایت کنند. در این راستا، قرار شد سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت با همکاری سازمان ملی استاندارد، بر برچسب انرژی سختگیری‌های بیش‌تری کند و به خودروسازان دو سال فرصت داده شد که استانداردها را رعایت کنند.

دراین‌باره، دلاویز از پیگیری برچسب انرژی خودروها خبرداد و افزود: به‌هرحال کار سختی است؛ اما امیدوارم خودروسازهای ما به این مسئله بیش‌تر توجه کنند.

او به این سؤال که چه جریمه‌ای در انتظار خودروهایی است که استانداردها را رعایت نکرده‌اند، پاسخ داد: ما اهل جریمه نیستیم اما امیدوارم سازمان استاندارد به تقاضای ما توجه کند. هفته گذشته جلسه‌ای با این سازمان داشتیم و امیدوارم بتوانند اقداماتی انجام دهند. خودروسازان فرصت دارند تا دو سال آینده برچسب انرژی را روی محصولاتشان نصب کنند و این امیدواری وجود دارد که خودروسازهای ما بیش‌تر به این موضوع توجه کنند.

به گفته مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، درحال‌حاضر نیمی از خودروهای داخلی نمی‌توانند استانداردهای لازم را کسب کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.