| کد خبر: 178685 |

◄ افزایش پلکانی قیمت خودرو داخلی در 5 تا 6 سال

افزایش قیمت خودروهائی مانند پراید، پژو و سمند به صورت پلکانی و ظرف 5 تا 6 سال آینده صورت خواهد گرفت.

تین نیوز

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از گران شدن خودروهای با قیمت پائین و مورد مصرف اقشار کم درآمد،ظرف 5 سال آینده خبر داد و گفت: نمایندگان مردم با افزایش خودرو مصرفی اقشار کم درآمد موافق نیستند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، نادر قاضی‌پور با اشاره به جلسات مشترک، کمیسیون صنایع و معادن مجلس  با کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس و رئیس مجلس، اظهار کرد: بیش از 60ساعت جلسه برای توازن برقرار کردن در افزایش قیمت خودروهای تولید داخل در چند روز اخیر برگزار شد.

نماینده مردم ارومیه در تشریح نتایج مذاکرات، گفت: نتیجه ساعت‌ها بحث وبررسی آن شد تا خودروهایی که مورد مصرف اقشار کم درآمد جامعه هستند در طول 5 تا 6 سال افزایش قیمت پیدا کنند و خودروهای لوکس با قیمت بازار به خریدار عرضه شود.

قاضی‌پور با اشاره به ادعای ضرر پنج هزار و پانصد هزار میلیاردی خودروسازان، یادآور شد: سوال اعضای کمیسیون صنایع و معادن، رئیس مجلس، وزیر صنایع و معادن و کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس از خودروسازان این بود که دلیل این ضررر که متوجه خودروسازی کشور شده است چیست؟

وی با بیان این‌که قرار است سود حاصل از فروش خودروهای لوکس در بخش تولید خودروهای اقشار کم درآمد سرشکن شود، افزود: شخص رئیس‌جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت ، رئیس مجلس و اعضای کمیسون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با افزایش قیمت خودروهای مورد مصرف اقشار کم درآمد به شدت مخالف هستند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به این نکته نیز اشاره کرد که  بر اساس تصمیم مجلس، افزایش قیمت خودروهائی مانند پراید، پژو و سمند به صورت پلکانی و ظرف 5 تا 6 سال آینده صورت خواهد گرفت.

به گزارش تین‌نیوز، پیش از این رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس شرط‌هایی که بر اساس آن قیمت خودروها افزایش می‌یابد را تشریح کرده و گفته بود: شرط اول این است که محاسبه دقیقی از افزایش هزینه‌ها و قطعات از سوی دستگاه‌های نظارتی انجام شود و به یک عدد قطعی در این زمینه برسند.

 شرط دوم این است تمامی افزایش هزینه‌ها به دوش مصرف‌کنندگان نباشد بلکه خودروسازان باید از طریق افزایش بهره‌وری بخشی از قیمت‌ها را جبران کنند.

 شرط سوم این است که خودروسازان برای افرادی که سوداگر نیستند و خودروها را برای مصرف خود  می‌خواهند شرایط فروش اقساطی با سود کم و بلند مدت را فراهم کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.