| کد خبر: 178530 |

◄ طرح افزایش قیمت 60 تا 80 درصدی خودرو

طبق آخرین اظهارنظرها در جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو که توسط نماینده خودروسازان، قطعه‌سازان و عده‌ای نمایندگان مجلس و وزارت صنعت مطرح‌شده، باید قیمت خودرو 60 تا 80 درصد افزایش یابد. این نظر که با استقبال خودروسازان مواجه شده است درحالی است که طبق نظر تحلیلی سازمان حمایت، قیمت خودرو حداکثر باید 27 درصد رشد داشته باشد.

تین نیوز

طبق آخرین اظهارنظرها در جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو که توسط نماینده خودروسازان و قطعه‌سازان مطرح‌شده، باید قیمت خودرو 60 تا 80 درصد افزایش یابد. این نظر که با استقبال خودروسازان مواجه شده است درحالی است که طبق نظر تحلیلی سازمان حمایت، قیمت خودرو حداکثر باید 27 درصد رشد داشته باشد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایران، اگر رشد 60 تا 80 درصدی را درنظر بگیریم، به این معنا است که قیمت کارخانه و بازار کنونی حدود پنج درصد اختلاف خواهد داشت، طرحی که رئیس‌جمهور شخصاً با آن مخالفت کرده است.

به گفته رمضان‌علی سبحانی‌فر، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، خودروسازان به‌شدت نسبت به افزایش قیمت 27 درصدی طبق نظر سازمان حمایت مخالفت کرده‌اند و به مقابله با این نظر پرداخته‌اند.

خودروسازان براین عقیده هستند که افزایش 27درصدی قادر به جبران زیان 6هزارمیلیاردی این شرکت‌ها نیست.

اینکه خودروسازان چگونه به این مرحله رسیدند و تعطیلی خطوط تولید را پیش خبر می‌کنند به عوامل مختلفی بستگی دارد که طی سالیان اخیر به آنها پرداخته‌شده است؛ اما اکثر کارشناسان و مدیران ایران‌خودرو و سایپا، شورای رقابت را مقصر عقب‌گرد خودروسازان می‌دانند.

خودروسازان می‌گویند: شورای رقابت با واردکردن کیفیت خودروها در فرمول قیمت‌گذاری خودروها باعث شد که قیمت خودروها با کاهش کیفیت بالا نرود و به‌این‌ترتیب خودروسازان از ابتدا با فرمول شورای رقابت مخالف بودند.

سبحانی‌فر گفت: مجلس با افزایش قیمت خودرو مخالف نیست، تنها دلیل مخالفت ما ارزیابی و آنالیز درست قیمت مواد اولیه و درصد آن در تولید خودرو است.

او ادامه داد: وزارت صمت به‌صورت دقیق لیست قیمت‌ها را استخراج کند تا همه بدانند که مواد اولیه تا چند درصد باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود. ما هنوز این لیست را شفاف ندیده‌ایم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.