| کد خبر: 174987 |

◄ سهم مدیران خودرویی در التهاب بازار بیش از دلالان

مهم‌ترین دلیل افزایش قیمت خودرو در بازار سوء مدیریت مدیران خودرویی بوده است. رضا انصاری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بابیان این مطلب گفت: سهم دلالان در این افزایش قیمت کم‌اهمیت‌تر از مدیران خودرویی است.

تین نیوز

مهم‌ترین دلیل افزایش قیمت خودرو در بازار سوء مدیریت مدیران خودرویی بوده است. رضا انصاری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بابیان این مطلب گفت: سهم دلالان در این افزایش قیمت کم‌اهمیت‌تر از مدیران خودرویی است.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت انصاری درخصوص افزایش قیمت لوازم‌یدکی و خودرو در بازار، اظهار داشت: افزایش قیمت‌ها در بازار مبتنی بر رفتار دلالان بود یعنی افزایش قیمت‌های چشمگیر و زیادی که در بخش خودرو طی ماه‌های اخیر مشاهده کردیم غیرمنطقی بوده است.

نماینده مردم داراب و زرین‌دشت با اشاره به اینکه سوء مدیریت ریشه‌داری که در بخش خودرو وجود دارد به ساختار صنعتی و مالکیت بنگاه‌های کشور بازمی‌گردد، ادامه داد: متأسفانه ساختار مالکیت و ساختار صنعتی بنگاه‌های مهم خودروساز مانند ایران‌خودرو و سایپا به‌گونه‌ای است که هیچ زمانی خود را در میدان رقابت واقعی احساس نمی‌کنند به همین دلیل هیچ زمانی به سمت توسعه تکنولوژ‌ی‌های بومی و افزایش توانمندی‌های داخل حرکت نکرده‌اند تا بتوانیم صاحب تکنولوژی شویم و بخش تحقیق و توسعه را فعال کنیم و با طراحی، مهندسی و خلق تکنولوژی‌ باعث افزایش رقابت شوند.

او با تأکید براینکه از گذشته بنگاه‌های کشور به‌صورت غیررقابتی فعالیت می‌کنند و انحصاری در صنعت شکل‌گرفته است، عنوان کرد: انحصار شکل‌گرفته در بخش صنعت خودرو موجب فضایی شده است که بنگاه‌های خودروساز کشور در آن مسئولیت‌پذیر نیستند و این موضوع باید اصلاح شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه اگر به فکر آینده صنعت خودرو و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان هستیم باید مجلس و دولت به این بخش کمک کنند، تصریح کرد: از مدت‌ها پیش وزارت صنعت، معدن و تجارت باید طرح جامع خودرو را آماده می‌کرده و این موضوع براساس مصوبه مجلس جزء تکالیف دولت است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.