| کد خبر: 174004 |

◄ بلاتکلیفی واردکنندگان و خریداران خودرو در پی تغییرات مکرر قوانین

زمان و قیمت خودروهای وارداتی پیش‌فروش شده هنوز مشخص نیست. کوروش مرشدسلوک، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو با اعلام این خبر در مورد دلایل آن گفت: ابلاغ نشدن دستورالعمل اجرایی درباره چگونگی دریافت مابه‌التفاوت ارزی از خودروهای واردشده با ارز ۴۲۰۰ تومانی باعث شده این خودروها در گمرک‌ها بمانند.

تین نیوز

زمان و قیمت خودروهای وارداتی پیش‌فروش شده هنوز مشخص نیست.

کوروش مرشدسلوک، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو با اعلام این خبر در مورد دلایل آن گفت: ابلاغ نشدن دستورالعمل اجرایی درباره چگونگی دریافت مابه‌التفاوت ارزی از خودروهای واردشده با ارز ۴۲۰۰ تومانی باعث شده این خودروها در گمرک‌ها بمانند.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، مرشدسلوک اظهارکرد: در دوره‌ای، دولت دلار را ۴۲۰۰ تومان ثابت و اعلام کرد که تمام واردکنندگان باید کالای خود را با استفاده از ارز ۴۲۰۰ تومانی واردکنند؛ اما دو ماه پس‌ازآن، تصمیم دولت تغییر کرد و ارز ۴۲۰۰ تومانی منسوخ شد.

او خاطرنشان کرد: به‌دنبال آن دولت بخشنامه جدیدی داد و اعلام کرد کالاهایی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی واردشده‌اند؛ اما هنوز از گمرک ترخیص نشده‌اند، باید مابه‌التفاوت ارز ۴۲۰۰ تومانی تا ارز بازار دوم را پرداخت کنند.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: منطقی نیست که از کالاهایی که درگذشته ثبت‌سفارش شده و به مصرف‌کنندگان پیش‌فروش شده‌ مابه‌التفاوت نرخ ارز دریافت شود.

مرشدسلوک بابیان اینکه تمام خودروهای متوقف در گمرک پیش‌ازاین طی قراردادهای پیش‌فروش به قیمت قطعی به مشتریان فروخته‌شده‌اند، اظهارکرد: در این شرایط مشتریان نمی‌پذیرند برای خودرویی که درگذشته خریداری کرده و بخشی از پول آن را نیز پرداخت کرده‌اند مجدداً مبلغی به‌عنوان مابه‌التفاوت ارزی پرداخت کنند.

او ادامه داد: در این شرایط واردکنندگان خودرو ناچارند به بند فورس‌ماژور در قراردادهای پیش‌فروش خودرو استناد کنند و به مشتریان بگویند با توجه به شرایط جدید و بخشنامه دولت، باید مابه‌التفاوت ارزی را پرداخت کنند. بااین‌حال بسیاری از مشتریان به این موضوع اعتراض دارند و به همین دلیل موضوع بلاتکلیف مانده است.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو افزود: در این شرایط منتظر دستورالعمل اجرایی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان هستیم تا مشخص شود برای خودروهایی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی واردشده‌اند، چه مقدار مابه‌التفاوت و به چه صورت باید پرداخت شود، زیرا درحال‌حاضر تکلیف این موضوع مشخص نیست.

در شرایطی که قیمت خودروهای وارداتی در بازار بیش از 100درصد افزایش‌یافته است، عدم ثبات در تصمیم‌گیری‌های کلان در وزارت صنعت باعث شده تا هرروز التهاب در بازار بیشتر شود و بازار دچار رکود شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ثبت نام کننده 0 0

    آقای روحانی تو همه ی اونایی که بهت رای دادن فریب دادی،دولت تدبیر و امید،چه تدبیری آقاجون به چی امید ببندیم ،این همه پول دادیم خودرو ثبت نام کردیم همینجوریش ارزش پولمون یک سوم شد حالا با این وضعیت پول تفاوت ارز از کجا بیاریم بدیم