| کد خبر: 173757 |

◄ تداوم قیمت‌های نجومی بازار خودروهای داخلی

عدم عرضه خودرو به بازار توسط خودروسازان و تشدید التهاب در بازار خودروهای داخلی باعث شده تا قیمت خودروهای داخلی در حد بالایی بماند. درحال‌حاضر قیمت خودروهای داخلی در بازار حدود 70 درصد از قیمت کارخانه بالاتر است.

تین نیوز

کاهش عرضه خودرو به بازار و تشدید التهاب در بازار خودروهای داخلی باعث شده تا قیمت خودروهای داخلی در حد بالایی بماند. در حال‌ حاضر قیمت خودروهای داخلی در بازار حدود 70 درصد از قیمت کارخانه بالاتر است.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، در بازار خودرو قیمت پراید ۱۱۱ به ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. دیگر محصول خانواده پراید یعنی مدل ۱۳۱ هم ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار قیمت خورد.

از بازار تیبای معمولی هم خبر می‌رسد این خودرو ۴۰ میلیون تومان قیمت دارد. همچنین ساینا هم درحال‌حاضر خودرویی ۳۸ میلیون تومانی به‌شمار می‌رود. در خانواده پژو، مدل ۲۰۷ اتومات، از مرز ۱۰۰ میلیون تومان نیز عبور کرد و درحال‌حاضر با ۱۰۵ میلیون تومان قابل‌خرید است. این در شرایطی است که همین خودرو با گیربکس معمولی، باقیمت ۸۷ میلیون تومان از سوی فروشندگان عرضه می‌شود. پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز هم‌اکنون ۶۰ میلیون تومان قیمت دارد و تیپ ۵ این خودرو هم باقیمت ۶۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

در گروه رنو، ساندرو استپ‌وی اتومات باقیمت ۱۲۹ میلیون گران‌ترین محصول این خانواده محسوب می‌شود. بعدازآن ساندرو اتومات باقیمت ۱۱۴ میلیون و فاصله ۱۵ میلیونی از استپ‌وی، در جایگاه دوم قرار دارد. تندر اتومات هم به‌تبع نوسانات بازار توانسته رشد قیمتی زیادی را تجربه و خود را وارد رده خودروهای بیش از ۱۰۰ میلیون تومانی کند. این خودرو درحال‌حاضر در بازار باقیمت ۱۰۵ میلیون تومان معامله می‌شود. تندر E۲ پارس‌خودرو و پارس‌تندر نیز به ترتیب ۸۵ و ۸۸ میلیون تومان قیمت دارد.

در بین دیگر خودروهای داخلی، دنا پلاس هم که توانسته بود برای چند روز قیمت بیش از ۱۰۰ میلیون تومان را ثبت کند، درحال‌حاضر باقیمتی برابر با ۹۷ میلیون تومان از سوی فروشندگان عرضه می‌شود. دنای معمولی نیز در بازار باقیمت ۷۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان موجود است. به گفته فعالان بازار، رانا نیز درحال‌حاضر ۴۷ میلیون تومان قیمت دارد و سمند EF۷ هم باقیمت ۵۴ میلیون و ۵۰۰ هزار، قابل‌خرید است. در بین محصولات مونتاژی دو خودروساز بزرگ کشور نیز کیا سراتو و پژو ۲۰۰۸ این روزها قیمتی بیش از ۲۰۰ میلیون تومان را تجربه می‌کنند. براین اساس، سراتو ۲۰۱ میلیون تومان قیمت دارد و پژو ۲۰۰۸ نیز حول‌وحوش ۲۲۸ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

درحالی‌که بسیاری از کارشناسان عدم عرضه خودرو به بازار از سوی خودروسازان بزرگ را عمدی می‌دانند، این شرکت‌ها نقص قطعات را دلیل اصلی این مسئله اعلام می‌کنند.

به‌تازگی در جلسه‌ای بین مدیران خودروسازان و کمیسیون صنایع مجلس، خودروسازان پیشنهاد افزایش 17درصدی خودروها را داده‌اند.

این درحالی است که خودروسازان ابتدای امسال هم حدود 7 درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.