| کد خبر: 173072 |

◄ خودروها به‌خاطر نبود قطعه در انبارها مانده‌اند

تاکنون بخشی از مواد اولیه قطعات از گمرک ترخیص شده­ و خودروها به مرحله تجاری رسیده است و به‌زودی تحویل مشتری خواهند شد.

تین نیوز

نبود قطعه اصلی‌ترین دلیل خواب خودروها در انبارهای خودروسازان است.

محمدرضا نجفی‌منش، رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با اعلام این مطلب گفت: تاکنون بخشی از مواد اولیه قطعات از گمرک ترخیص شده­ و خودروها به مرحله تجاری رسیده است و به‌زودی تحویل مشتری خواهند شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ محمدرضا­ نجفی افزود: قطعه‌سازان معطل مواد اولیه وارداتی قطعاتشان بودند که از گمرک ترخیص نشده بود و به همین دلیل نتوانستند این قطعات را به‌موقع به خودروسازان تحویل دهند و این باعث شد تولید تعدادی از خودروها که ازنظر این قطعات ناقص بودند نهایی نشود.

رئیس انجمن قطعه‌سازان ­ ­ادامه داد:­­ خوشبختانه بعد از مکاتبات و جلساتی که با گمرک انجام شد تاکنون بخشی از این قطعات خارج‌شده است و بنابراین خودروها به مرحله تجاری رسیده و تحویل مشتری قرار خواهند گرفت. همچنین گمرک درحال بررسی سایر قطعات نیز است و به‌زودی آنها هم ترخیص خواهند شد.

او د با اشاره به اهمیت مواد اولیه وارداتی در قطعه‌سازی تشریح کرد: درحال‌حاضر 80 درصد مواد اولیه مورداستفاده قطعه‌سازان داخلی است؛ اما 20درصد این مواد اولیه هم لازم است از خارج وارد شود؛ بنابراین درصورت نرسیدن این مواد روند تولید قطعه ناقص خواهد ماند.

باوجود چنین اظهاراتی، احتکار خودرو در انبارهای خودروسازان مسلم شده و برخی خودروها که ماه‌ها از موعد تحویلشان گذشته به‌صورت کامل در انبار خودروسازان قرار دارند و خودروساز از ارائه آن‌ها به بازار خودداری می‌کند.

این مسئله باعث شده تا قیمت برخی خودروها تا دو برابر نرخ کارخانه در بازار افزایش یابد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.