| کد خبر: 172701 |

◄ آزمون آلایندگی جدید اروپا بلای جان خودروسازان شد

آزمون میزان آلایندگی WLTP از اول سپتامبر پس از 37 سال جایگزین آزمون قدیمی NEDC شد. این آزمون به قدری سخت‌گیرانه است که بسیاری از خودروسازان حاضر در بازار اروپا را به دردسر انداخته است.

تین نیوز

آزمون میزان آلایندگی WLTP از اول سپتامبر جایگزین آزمون قدیمی NEDC شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ساندی اکسپرس، تست‌های NEDC از سال 1980 در اروپا اجرا می‌شدند و استانداردهای آلایندگی یورو1 تا یورو5 توسط این آزمون سنجیده می‌شدند.

اما آزمون جدید به حدی سخت است که در شرکت فولکس‌واگن تنها هفت مدل توانسته‌اند در آن موفق شوند و حتی خودرویی مانند گلف فعلاً نتوانسته در این آزمون موفق شود.

شرکت‌های خودروسازی اروپایی که تاکنون به فکر بهبود محصولات نبوده‌اند درحال‌حاضر به‌شدت در پی بهبود عملکرد محصولاتشان هستند تا بتوانند در آزمون WLTP نتایج لازم را به دست بیاورند.

اما این تست جدید با تست‌های قدیمی چه تفاوتی دارد که تا این حد باعث دردسر خودروسازان حاضر در بازار اروپا شده است؟

کارشناسان می‌گویند این تست که در سپتامبر سال گذشته از آن رونمایی شد با شرایط واقعی‌تر انجام می‌شود و شبیه‌سازی حرکت خودرو بسیار نزدیک‌تر به واقعیت است.

خودروها در تست قدیمی NEDC با طی کردن 11 کیلومتر در 20 دقیقه مورد آزمون قرار می‌گرفتند؛ اما در آزمون WLTP خودرو در مسیری 23.5 کیلومتری و به مدت 30 دقیقه موردبررسی قرار می‌گیرد.

سرعت متوسط در آزمون قدیمی 20 مایل بر ساعت و حداکثر سرعت آن 70 مایل بر ساعت بوده که در تست جدید بین سرعت متوسط هشت مایل بر ساعت و حداکثر سرعت 10 مایل بر ساعت افزایش‌یافته‌اند. همچنین در آزمون WLTP مدت انجام تست‌های آزمایشگاهی هم افزایش‌یافته است.

در تست‌های انجام‌شده به‌نظر می‌رسد که میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای در خودروها 9درصد و مصرف سوخت هم تقریباً همین اندازه بیشتر شده است.

به‌طور مثال در این تست جدید واکسهال آسترا با موتور 1.6 لیتری CDTi EcoFlex که پیش‌ازاین مصرف بنزینش طی آزمون‌های NEDC رقم 85.6 مایل با هر گالن بوده که این رقم در آزمون جدید به 65.7 کاهش‌یافته است.

خودروهای یورو5 از ابتدای سپتامبر دیگر اجازه فروش در اتحادیه اروپا را ندارند و باید حتماً آزمون جدید WLTP را با اعداد مناسب بگذرانند.

این درحالی است که خودروسازان داخلی برای رعایت استانداردهای یورو4 بارها جنجال به پا کرده‌اند و همچنان خودروهای داخلی با آلایندگی بالا به دست مشتریان می‌رسند و در بیشتر مدل‌ها کاتالیزورهای دود مشکل‌دارند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.