| کد خبر: 172635 |

رئیس انجمن قطعه سازان در واکنش به طرح ممنوعیت یکساله فروش خودرو

◄ دولت صرفه اقتصادی سفته‌بازی در بازار خودرو را از بین ببرد

چنان‌چه قیمت‌ها غیر واقعی باشند، دلالان نیز راهی برای دستیابی به سود بیشتر پیدا می‌کنند. برای این منظور نیز باید صرفه سفته‌بازی با دادن اختیاز قیمت‌گذاری به وزارت صنعت از میان برود.

تین نیوز

رئیس انجمن قطعه سازان کشور طرح مجلس ، وزارت صنعت و خودروسازان در ارتباط با واگذاری خودرو با طرح جدید را مُسکّن مقطعی دانست.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمدرضا نجفی‌منش با موقت خواندن راهکار مشترک اخیر مجلس، وزارت صنعت و خودروسازان، اظهار کرد: بهترین را‌حل واگذاری قیمت به حاشیه بازار مصرف است که به نرخ واقعی تمام شده تولید خودرو نزدیک‌تر است.

به گفته وی، مشابه وضعیت فعلی بازار خودرو در سال 1374 تا 1376 نیز اتفاق افتاد که در آن با رهاسازی قیمت و نرخ‌گذاری براساس فروش در بازار آزاد خودرو، قیمت خودرو به نرخ واقعی تولید نزدیک شد.

نجفی‌منش با اشاره به این که در سال‌های یاد شده، تولید کننده خودرو را با 5 درصد کمتر از نرخ بازار به مصرف‌کننده عرضه می‌کرد، ابراز داشت: با این کار سفته‌‌بازی از بازار خودرو برچیده و آرامش بر این بخش از صنعت حاکم شد.

رئیس انجمن قطعه‌سازان بها این نکته نیز اشاره کرد که، چنان‌چه قیمت‌ها غیر واقعی باشند، دلالان نیز راهی برای دستیابی به سود بیشتر پیدا می‌کنند. برای این منظور نیز باید صرفه اقتصادی سفته‌بازی با دادن اختیار قیمت‌گذاری به وزارت صنعت از میان برود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.