| کد خبر: 171789 |

◄ اعلام بحران خودروسازان و قطعه‌سازان: موج بیکاری در راه است + سند

به گفته قطعه‌سازان، هم‌اکنون بیش از 15 هزار میلیارد تومان مطالبات معوق نزد خودروسازان وجود دارد که موعد بیش از 5 هزار میلیارد تومان از این مطالبات، از سه ماه پیش «انباشت» شده است.

تین نیوز

انجمن خودروسازان ایران در نامه ای که با عنوان «اعلام بحران» منتشر کرده، هشدار داده که «صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی کشور، از شهریور ماه سال جاری، متوقف خواهد شد.»

به گزارش تین‌نیوز، این نامه در ادامه هشدارهایی منتشر می‌شود که پیش از این مجموعه قطعه‌سازان کشور نیز ارائه داده‌اند. به گفته قطعه‌سازان، هم‌اکنون بیش از 15 هزار میلیارد تومان مطالبات معوق نزد خودروسازان وجود دارد که موعد بیش از 5 هزار میلیارد تومان از این مطالبات، از سه ماه پیش «انباشت» شده است.

در نامه جدید دو طیف خودروسازان و قطعه‌سازان، به طور همزمان اعلام کرده‌اند که «تولید خودرو در چند روز آینده، تا 80 درصد کاهش خواهد یافت» موضوعی که می‌تواند موجب بروز بحران بیکاری 550 هزار نفر از فعالان این دو حوزه شود.

در این نامه همچنین، مسئولیت آن‍چه «بروز بحران و سیل ویرانگر بیکارشدگان» خوانده شده به عهده بانک مرکزی و کلیه نهادهای وابسته به وزارت امور اقتصادی و دارایی عنوان شده است.

                    

ظاهرا تحریم‌های آمریکا به همین مقدار ختم نشده و تنها راهی که خودرو ساز ایرانی می‌توانست از طریق ان اقدام به خرید قطعات کند نیز در حال مسدود شدن است و به گزارش و به تازگی از سوی آمریکا حریم مقام‌های سوئیفت در صورت عدم قطع ارتباط با ایران تعیین شده است و  یک مقام ارشد کاخ سفید از قصد دولت آمریکا برای قطع دسترسی ایران به«حواله بین بانکی بین المللی» (سوئیفت) خبر داده است.              

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.