| کد خبر: 172549 |

◄ تصویب تحقیق و تفحص از صنعت خودرو در مجلس

در پی مشکلات فراوان در بازار و صنعت خودرو و شایعاتی مبنی‌بر عمدی بودن عدم ارائه خودرو به بازار از سوی خودروسازان نمایندگان مجلس با تقاضای تحقیق و تفحص از علل ناکارآمدی شرکت‌های خودروساز داخلی موافقت کردند.

تین نیوز

در پی مشکلات فراوان در بازار و صنعت خودرو و شایعاتی مبنی‌بر عمدی بودن عدم ارائه خودرو به بازار از سوی برخی شرکت‌ها نمایندگان مجلس با تقاضای تحقیق و تفحص از علل ناکارآمدی شرکت‌های خودروساز داخلی موافقت کردند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، تقاضای تحقیق و تفحص از بررسی علل ناکارآمدی شرکت‌های خودروساز داخلی در حوزه‌های کیفیت، قیمت، محیط‌زیست، طراحی و تکنولوژی، فروش و خدمات پس از فروش با ۱۵۳ رأی موافق، ۱۳ رأی مخالف و دو رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه تصویب شد.

این تحقیق و تفحص ۱۰ محور دارد که شامل مواردی همچون علل زیان‌دهی شرکت‌های خودروساز، بررسی برنامه‌های آنها برای طراحی و تولید محصولات باکیفیت، چگونگی انعقاد قرارداد با شرکت‌های رنو و پژو سیتروئن، بررسی چگونگی انتخاب و انتصاب اعضای هیأت‌مدیره و مدیرعامل شرکت‌ها، بررسی نحوه‌ی عقد قراردادها و عوامل نارضایی مردم از فروش و خدمات پس از فروش و موضوع توقف و ثبت‌سفارش واردات خودروهای خارجی در ماه‌های گذشته است.

محمدرضا نجفی عضو کمیسیون صنایع و معادن به‌عنوان یکی از متقاضیان تفحص، اظهارکرد: در سه دهه گذشته شرکت‌های خودروساز از رقبای خود عقب‌مانده و اغلب زیان‌ده هستند. آنها توان رقابت با تولیدکنندگان خارجی را ندارند.

صنعت خودرو ایران سال‌هاست در سایه حمایت‌های بی‌دریغ دولتی همچنان به تولید محصولات بی‌کیفیت مشغول است و هیچ دستاورد قابل‌ملاحظه‌ای ندارد.

برترین محصول داخلی ایران که بسیاری آن را برترین دستاورد بزرگ‌ترین خودروساز کشور می‌دانند خودرو دنا است که همچنان بخش بزرگی از پلتفرم آن کپی از پژو 405 مدل 1988 فرانسه است. خودروسازان داخلی حتی از تست ایمنی استاندارد خودروهای داخلی گریزان‌اند و با حمایت‌های وزارت صنعت سال‌هاست در پی گریز از ارتقا استانداردها و کیفیت محصولات خود هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.