| کد خبر: 172141 |

◄ آیا زمان حذف شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو فرا رسیده است؟

کاهش واردات خودرو به کشور و خروج خودرو سازان دیگر کشورها از ایران و در نتیجه کاهش عرضه خودرو در برابر تقاضا از عواملی هستند که موجب افزایش قیمت خودرو شده و حذف شورای رقابت در این شرایط، به افزایش تنش در بازار خودرو کمک می‌کند.

تین نیوز

درحالی رضا شیوا رئیس شورای رقابت از احتمال افزایش قیمت خودرو تحت نظر این شورا خبر می‌دهد که گمانه‌زنی‌ها برای حذف این نهاد از گردونه قیمت‌گذاری‌ها روز به روز قوت می‌گیرد به گونه‌ای که رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل را نیز به واکنش وادار کرده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سعید موتمنی با اشاره به این که حذف شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودروهای تولید داخل بازار را از این وضعیت که هست دچار آشفتگی بیش‌تر می‌کند، گفت: حذف مراکز نظارت نه تنها به نفع صنعت خودرو نیست بلکه به افزایش سوء استفاده از فضای فعلی بازار نیز می‌انجامد.

وی در ادامه سخنان خود به افزایش نرخ ارز و متاثر شدن صنعت خودرو از آن پرداخت و افزود: کاهش واردات خودرو به کشور و خروج خودروسازان دیگر کشورها از ایران و در نتیجه کاهش عرضه خودرو در برابر تقاضا از عواملی هستند که موجب افزایش قیمت خودرو شده و حذف شورای رقابت در این شرایط، به افزایش تنش در بازار خودرو کمک می‌کند.

موتمنی افزود: قیمت‌گذاری خودروهای زیر 45 میلیون تومان در شورای رقابت باعث تعدیل قیمت خودرو در این بخش شده و ادامه آن نیز می‌تواند بازار خودرو داخل را در حدی در آرامش نگه دارد.

به گفته وی در این میان شورای رقابت نیز درصدد است تا با کمک گرفتن از بانک مرکزی به این جمع‌بندی برسد که میزان تغییرات را در این چند ماهه اخیر در سبد خودروهایی را که برای آن دستور العمل قیمت ارائه می‌کند؛ اندازه گیری کند.

موتمنی خاطرنشان کرد: وقتی اقتصاد از حالت تعادل خارج می‌شود فرمول‌ها هم با حالت عادی متفاوت است و مدیریت درست می‌تواند ما را در حفظ تعادل بازار تا رسیدن به ثبات یاری کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.