| کد خبر: 171643 |

◄ خودروسازان درخواست آزادسازی قیمت خودرو را داده‌اند

وزارت صنعت با آزادسازی قیمت خودرو موافق است. اصغر خسروشاهی، مشاور خودرویی وزارت صمت با اعلام این خبر گفت: ساماندهی وضعیت فعلی نیازمند تصمیم‌گیری‌های مجموعه هیأت دولت است.

تین نیوز

وزارت صنعت با آزادسازی قیمت خودرو موافق است.

اصغر خسروشاهی، مشاور خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام این خبر گفت: ساماندهی وضعیت فعلی نیازمند تصمیم‌گیری‌های مجموعه هیأت دولت است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، خسروشاهی گفت: وزارت صنعت در جریان تمامی اطلاعات ارزی و خرید قطعات و مواد از قطعه‌سازان و خودروسازان است؛ اگرچه باید به این نکته توجه داشت که در حوزه صنعت خودرو، فقط وزارت صنعت دخیل نیست و سایر دستگاه‌ها مانند وزارت اقتصاد، بانک مرکزی هم در دخالت دارند؛ به همین دلیل باید به جمع‌بندی نهایی در این خصوص برسیم؛ درعین‌حال نامه‌ای هم از سوی انجمن قطعه‌سازان به هیأت دولت ارسال‌شده و ساماندهی وضعیت فعلی نیازمند تصمیم‌گیری‌های مجموعه هیأت دولت است.

مشاور خودروی وزارت صنعت اعلام کرد: درخواست افزایش قیمت از سوی دو خودروساز به رئیس‌جمهوری رسیده است اما چون این موضوع در شرایط غیرعادی اعلام‌شده باید رئیس‌جمهور خود در این رابطه تصمیم‌گیری کند؛ در این میان خودروسازان در نامه خود به وزارت صنعت درخواست آزادسازی قیمت خودرو و فروش محصولات ۵ درصد زیر قیمت بازار را دارند.

او اظهار داشت: وزارت صنعت موافق آزادسازی قیمت خودرو است؛ این درحالی است که پرداخت یارانه به قطعه‌سازان و هرگونه کاری که منجر به فساد می‌شود؛ باید قطع شود و هیچ رانتی در این زمینه داده نشود.

خسروشاهی گفت: درحال‌حاضر که ارز ۴۲۰۰ تومانی برای قطعه‌سازان به نرخ آزاد رسیده است، آشفتگی و تبعاتی به همراه دارد، اما تا یک یا دو هفته آینده و پس از اصلاحیه‌های صورت گرفته بر تصمیم‌گیری‌ها این وضعیت بهبود می‌یابد.

ابتدای هفته جاری و در پی اعلام خبر امکان آزادسازی قیمت خودرو، عرضه خودرو به بازار توسط خودروسازان متوقف شد که موجب افزایش ناگهانی قیمت خودروها شد. این درحالی بود که هفته گذشته قیمت خودرو درحال کاهش بود و بازار به ثبات نسبی رسیده بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.