| کد خبر: 171434 |

◄ با رعایت این 10 اصل، سفری دل‌انگیز داشته باشید

بارها شنیده‌اید که سفر شامل مسیر و مقصد است و رفتن برای رسیدن به مقصد باعث می‌شود که از مسیر سفر لذت لازم را نبریم.

تین نیوز

بارها شنیده‌اید که سفر شامل مسیر و مقصد است و رفتن برای رسیدن به مقصد باعث می‌شود که از مسیر سفر لذت لازم را نبریم.

به گزارش تین‌نیوز، اما این مسئله فقط در مورد سفرهایی که با خودرو شخصی انجام می‌شود صادق است. سفری که اختیار توقف‌ها و مسیر حرکت با سرنشینان است.

هنگام سفر با خودرو شخصی باید درنظر داشت که اولین اصل برای خاطره‌انگیز شدن سفر پس از رعایت اخلاق و صبوری توسط سرنشینان، سلامت خودرو است.

برای شروع یک سفر خاطره‌انگیز با خودرو شخصی باید به مسائل زیادی توجه داشت که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

1-  سلامت قطعات مصرفی:

در خودروها قطعاتی وجود دارند که باید در کیلومترهای خاصی تعویض شوند. بهتر است این قطعات درصورتی‌که زمان تعویض آن‌ها نزدیک است، پیش از سفر تعویض شوند تا در شرایطی که حوادث غیرقابل‌پیش‌بینی باعث افزایش استفاده از خودرو یا فشار به خودرو می‌شود اتفاق ناخوشایندی رخ ندهد. تعدادی از این قطعات شامل تسمه تایم، لنت ترمز، صفحه کلاچ، برف‌پاک‌کن، قطعات جلوبندی، لاستیک‌ها، شمع‌ها، وایرها، فیلترها، تسمه‌ها و ... است.

مطمئن باشید تعویض این قطعات می‌تواند آرامش سفر را برای سرنشینان بیشتر بکند.

2-  تعویض روغن‌ها و بازدید آن‌ها:

روغن‌موتور بهتر است پیش از سفر تعویض شود، اما بهتر است روغن گیربکس، هیدرولیک و ترمز هم مورد بازدید قرار بگیرد و در صورت نیاز تعویض شود.

دقت کنید که بسیاری از مشکلات سیستم ترمز، فرمان و گیربکس با بازدید روغن این بخش‌ها قابل‌شناسایی است. پس‌ازاین مسائل سرسری عبور نکنید.

3-  سلامت سیستم‌های الکتریکی خودرو:

در خودروها بخش‌های الکتریکی نقش مهمی دارند و در صورت ایراد این قسمت‌ها خودرو قادر به حرکت نخواهد بود. مطمئن باشید هزینه کمی که برای بازدید سیستم الکتریکی خودرو، کولر و بخاری آن به باتری‌ساز خواهید داد ارزش آسایش شما در سفر را خواهد داشت. در صورت پیشنهاد باتری‌ساز حتماً باتری خودرو را تعویض کنید چون باتری ممکن است دچار مشکلاتی باشد که راننده آن‌ها را متوجه نمی‌شود؛ اما باتری‌ساز با ابزار کنترلی می‌تواند این مشکل را تشخیص دهد.

4-  بازدید سلامت همه لامپ‌ها:

لامپ‌های جلو و عقب خودرو غیر از کاربرد روشنایی نشانگر خودرو شما در شرایط شب، تونل و مه گرفتگی جاده است. این ابزارهای ساده خودرو قادر است در شرایط بحرانی با مشخص کردن خودرو شما، رانندگان دیگر را از خطر آگاه کند و از تصادف جلوگیری کند.

5-  مراجعه به مراکز معاینه فنی:

یکی از مطمئن‌ترین روش‌ها برای مشخص شدن همه مشکلات خودرو مراکز معاینه فنی هستند که با تجهیزات دقیق و کاملشان قادرند هر مشکلی را در خودرو پیدا کنند.

6-  رفع عیب‌های کوچک و بزرگ خودرو پیش از سفر:

ممکن است خودرو شما ایرادات کوچکی داشته باشد که در استفاده هرروزه خود را زیاد نشان ندهند؛ اما مطمئن باشید در فشار بالایی که در سرعت‌های جاده‌ای به قطعات خودرو وارد می‌شود ممکن است خود را به شکل حادی نشان دهد.

در صورت خراب شدن خودرو در جاده هزینه زیادی برای حمل خودرو تا تعمیرگاه باید بپردازید که این هزینه می‌توانست صرف رفع عیب خودرو یا لذت بیشتر از سفر شود.

مطمئن باشید معطلی خانواده در کنار جاده برای تعمیر شدن یا انتقال خودرو به تعمیرگاه آن‌قدر عذاب‌آور هست که ارزش تعمیر خودرو پیش از سفر را داشته باشد.

7-  آب و انواع روغن مورداستفاده در خودرو و تسمه یدکی را به همراه داشته باشید:

مشکلات مختلفی ممکن است در خودرو ایجاد شود که یا ناگهانی هستند و یا از دید تعمیرکاران و شما مخفی بوده‌اند. در این شرایط داشتن این اعلام می‌تواند از منتقل شدن خودرو شما با جرثقیل جلوگیری کند یا جلو مشکل را بگیرد.

نشتی آب از شلنگ‌ها یا نشتی روغن از پیچ کارتل و ... از مشکلاتی هستند که با همراه داشتن آب و روغن زاپاس می‌توانید به‌راحتی از آن‌ها جان سالم به درببرید. ضمناً با داشتن حجم مناسبی آب می‌توانید خودرو جوش آورده را به‌سرعت خنک‌کنید و یا در جاده به یک درراه مانده کمک کنید.

8-   میزان فرمان:

پس‌ازآن که از سالم بودن قطعات جلوبندی مطمئن شدید، بهتر است خودرو شما با یک دستگاه دقیق میزان فرمان شود. این کار باعث می‌شود در مسیرهای طولانی راننده انرژی کمتری برای کنترل خودرو استفاده کند و کمتر خسته شود.

9-  بالانس چرخ‌ها:

بالانس بودن چرخ‌ها باعث کاهش چشمگیر لرزش اتاق و درنتیجه افزایش آرامش و رفاه سرنشینان خواهد شد.

هزینه بالانس چرخ‌های خودرو بسیار ناچیز است اما تأثیر آن در آرامش سرنشینان خودرو بسیار زیاد است.

10-  خاموش شدن چراغ چک:

ممکن است چراغ چک به دلیل بسیار پیش‌پاافتاده روشن‌شده باشد؛ اما این مسئله باعث می‌شود در صورت ایجاد ایراد بزرگ، چراغ چک نتواند این مسئله را به راننده اطلاع دهد. سعی کنید همیشه چراغ چک خاموش باشد و در صورت روشن شدن در کوتاه‌ترین زمان ممکن خودرو را رفع عیب کنید.

با رعایت این نکات می‌توانید اطمینان داشته باشید که سفر شما با حداقل مشکلات انجام خواهد شد؛ اما درنظر داشته باشید خونسردی و صبور بودن در زمان ایجاد مشکلات در سفر باعث کاهش عواقب آن مشکل خواهد شد. بهتر است به یاد داشته باشید که بسیاری از حوادثی که موجب ناراحتی شدید ما شده‌اند بعداً تبدیل به خاطراتی شیرین و خنده‌دار شده‌اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.