| کد خبر: 148953 |

چرا اروپایی‌ها خودروی شخصی نمی‌خرند؟

نیمی از اروپایی‌ها، داشتن خودروی شخصی را برای سفرهای غیرکاری، ضروری نمی‌دانند و همچنین 64 درصد از آن‌ها معتقدند سفرهای کاری نیازی به خودروی شخصی ندارد.

تین نیوز

نیمی از اروپایی‌ها، داشتن خودروی شخصی را برای سفرهای غیرکاری، ضروری نمی‌دانند و همچنین 64 درصد از آن‌ها معتقدند سفرهای کاری نیازی به خودروی شخصی ندارد.

 
 
به گزارش خودروکار، به تازگی مطالعه‌ای در اروپا انجام شده که نشان می‌دهد خودروی شخصی احتمالا آخرین نفس‌های خود را می‌کشد.
 
بر اساس نتایج این مطالعه تقریبا نیمی از اروپایی‌ها دیگر نگران داشتن خودروی شخصی نیستند و دغدغه خرید آن هم تقریبا از بین رفته است.
 
موسسه فعال در ناوگان حمل و نقل فرانسه که تحت نظارت بانک معروف سوسیته جنرال کار می‌کند با همکاری شرکت تحقیقاتی و مطالعاتی Opinion Way، اخیرا مطالعه‌ای بروی سبک حمل و نقل 5 هزار نفر از مردم اروپا (فرانسه،آلمان، اسپانیا، ایتالیا و هلند) انجام داده که نشان دهنده یک تغییر واضح در گرایشات مردم است. 
 
بر اساس این مطالعه، رابطه میان شهروندان اروپایی و شکل جدید حمل و نقل به طور قابل ملاحظه‌ای نسبت به گذشته فرق کرده است. این مطالعه نشان می‌دهد که مردم ترجیح می‌دهند به جای داشتن خودروی شخصی، سفرهای کاری و غیر کاری خود را با حمل و نقل عمومی، موسسات آنلاین خودروی کرایه و... انجام دهند. 
 
71 درصد از پاسخ دهنگان آلمانی و 63 درصد از اسپانیایی‌ها داشتن خودروی شخصی را برای سفرهای کاری اصلا ضروری نمی‌دانند. 
 
کارشناسان ضمن تجزیه و تحلیل این نتایج، باور دارند که جذابیت استفاده از روش‌های جدید حمل و نقل و ترجیح آن به داشتن خودروی شخصی، عمدتا مزیت اقتصادی آن است به طوری که مزیت به اشتراک گذاری یک خودرو، برای اروپایی‌ها به مراتب در مقایسه با یک خودروی شخصی به ازای هر نفر، 58 درصد است. دلیل دیگر این تغییر گرایش، اهمیت مردم به مقوله محیط زیست است و ضمن این که زمان بیشتری را به خاطر نبودن در ترافیک صرفه جویی می‌کنند. 
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.