| کد خبر: 171042 |

◄ اسقاط خودرو متوقف شد

مردم برای تحویل خودوهای فرسوده خود دیگر اشتیاق وانگیزه‌ای ندارند زیرا با 9 میلیون تومان وآورده متقاضی شاید بتوان یک خودرو پراید خریداری کرد که در کوتاه‌ترین زمان به جرگه خودروهای فرسوده وارد می‌شود.

تین نیوز

رئیس انجمن اسقاط خودروهای فرسوده کشور از توقف اسقاط خودرو به دلیل جلوگیری از واردات خودرو به کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مجید حسنوند با اشاره به رکود بی‌سابقه اسقاط خودرو در کشور، افزود: بخش اسقاط خودرو به دلیل تاثیرپذیری از قانون واردات در ازای اسقاط، مدت‌ها است متوقف شده و وضعیت مناسبی ندارد.

به گفته وی، اکثر مراکز اسقاط در تمامی کشور با وضعیتی مشابه در معرض تعطیلی قرار گرفته‌اند. توقف واردات خودرو مساوی است با به انزوا رفتن مراکز اسقاط که سرمایه عظیمی صرف ایجاد آن‌ها شده است. هرازگاهی تعداد کمی از تاکسی‌ها به منظور اسقاط به مراکز مراجعه می‌کنند که عدد آن‌ها چندان قابل توجه نیست.

حسنوند با بیان این مطلب که تحویل تاکسی نیز این روزها متاثر از تولید و عدم تحویل خودرو به متقاضیان است، تصریح کرد: چنان‌چه دولت قصد ایجاد انگیزه نزد دارندگان خودروهای فرسوده در اسقاط خودرو را داشته باشد باید علاوه بر مهیا کردن زمینه کار، تسهیلاتی را به این منظور اختصاص دهد.

وی به تسهیلاتی که در گذشته از سوی دولت به نوسازی خودروها اختصاص پیدا می‌کرد اشاره کردو گفت: مردم برای تحویل خودوهای فرسوده خود دیگر اشتیاق و انگیزه‌ای ندارند زیرا با 9 میلیون تومان مبلغی که از محل اسقاط خودرو متقاضی به دست می‌آید، شاید بتوان یک خودرو پراید خریداری کرد که در کوتاه‌ترین زمان به جرگه خودروهای فرسوده وارد می‌شود.

حسنوند به اختصاص تسهیلاتی که از سوی دولت در گذشته به نوسازی خودروهای فرسوده تعلق می‌گرفت، اشاره کر د و ابراز داشت: رقم مبلغی که متقاضی نوسازی خودروهای فرسوده داده می‌شود به قدری ناچیز است که کفاف یک هفته امرار معاش راننده را نمی‌کند و لذا کمتر دارنده خودرویی رغبت به تحویل خودرو خود به مراکز اسقاط را پیدا می‌کند.

              

رئیس انجمن اسقاط خودرو کشور، به موضوع مشکلات اخیر خودروسازان با اعمال تحریم‌های آمریکا بر علیه صنایع ایران، گفت: توقف واردات خودرو، نبود خودروی کافی برای اختصاص به نوسازی تاکسی‌ها و در نتیجه کمبود خودرو به منظور اسقاط، مراکز اسقاط را به تعطیلی کشانده است.

به گفته حسنوند، خوراک مراکز اسقاط، واردات خودرو به کشور است که بنا به صلاحدید مسئولان دولتی چندی است متوقف شده است.

به گزارش تین‌نیوز، روز هشتم مردادماه بود که قائم مقام بانک مرکزی اعلام کرد: 199 هزار و 500 وسیله‌نقلیه فرسوده با استفاده از فاینانس خارجی و منابع صندوق توسعه ملی در طول سال‌های 1397 تا 1399 از رده خارج و با وسائط نقلیه نو جایگزین خواهد شد.

بر همین اساس، جلسه مشترک بحث و بررسی طرح ملی نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور با حضور اکبر کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی و نمایندگان بانک‌های عامل، خودروسازان، صندوق توسعه ملی و سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حسن 0 0

    یعنی خداوکیلی قیمت الان خورو فرسوده درسته.پیکان قبلیمو چهارو نیم برداشتن باگاز وروشن.مدل 74.الان چرا اینقدر پایین کردین.الان میخام مدل هشتاد رو تحویل بدم بااین قیمت چطور بدم که بتونم یه وسیله بندازم زیرپام تاخرج زندگیمو درارم.لطفا یه جواب اگه میشه برام بفرستین .ممنون