| کد خبر: 167138 |

◄ واکنش ژاپن به بازنگری واردات خودرو توسط آمریکا

شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن، امروز با حضور در پارلمان ژاپن گفت: در پی آن هستیم تا درباره نقش مهمی که خودروسازان ژاپن در ارتقای اقتصاد آمریکا ایفا می‌کنند، با رئیس‌جمهوری آمریکا گفت‌وگو کند.

تین نیوز

شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن، امروز با حضور در پارلمان ژاپن گفت: در پی آن هستیم تا درباره نقش مهمی که خودروسازان ژاپن در ارتقای اقتصاد آمریکا ایفا می‌کنند، با رئیس‌جمهوری آمریکا گفت‌وگو کند.

به گزارش رویترز، دولت ترامپ هفته گذشته تصمیم گرفت که تحقیقاتی را درباره واردات خودرو آغاز کند که ممکن است به تعرفه‌هایی جدید، مشابه تعرفه‌های واردات آلومینیوم و فولاد، بینجامد.

آبه در پارلمان ژاپن، خطاب به نمایندگان و در پاسخ به این‌که چگونه می‌خواهد به این اقدام آمریکا پاسخ دهد، گفت: «خودروسازان ژاپنی در آمریکا شغل‌های بسیاری ایجاد کرده‌اند و کمکی شایان به اقتصاد این کشور کرده‌اند.»

او افزود: «ژاپن، به‌عنوان کشوری که نظام تجاری چندجانبه و قانون‌مدار را در اولویت قرار می‌دهد، باور دارد که هر اقدامی در رابطه با تجارت، باید در راستای قوانین سازمان تجارت جهانی باشد.»

آبه همچنین گفت که توکیو همچنان از آمریکا خواهد خواست که به سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-پاسیفیک (تی‌پی‌پی) بپیوندد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، او گفت: «ژاپن به ایالات‌متحده توضیح داده که حضورش در تی‌پی‌پی به نفع هر دو کشور خواهد بود. ما به گفت‌وگوها با ایالات‌متحده درباره این موضوع ادامه خواهیم داد».

شرکت‌های ژاپنی مانند پاناسونیک، سونی، تویوتا، نیسان، هوندا، میتسوبیشی و ... همگی کارخانه‌هایی در آمریکا دارند که سهم بالایی از اشتغال کارگران آمریکایی را به خود اختصاص می‌دهند.

آمریکا بزرگ‌ترین بازار جهان است و شرکت‌های معتبر به‌هیچ‌وجه دوست ندارند از این بازار حذف شوند. خودروسازان فرانسوی که در دهه آخر قرن بیستم از بازار آمریکا حذف شدند، همچنان در پی بازگشت به این بازار هستند؛ اما شرایط رقابتی این بازار باعث شده که نتوانند این کار را انجام دهند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.