| کد خبر: 166997 |

◄ واردکنندگان خودرو، دلار 4200 تومانی نگرفتند

با توجه به اولویت‌بندی واردات برای تخصیص ارز، واردات خودرو در این اولویت‌ها قرارنگرفته است.

تین نیوز

با توجه به اولویت‌بندی واردات برای تخصیص ارز، واردات خودرو در این اولویت‌ها قرارنگرفته است.

مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اعلام این خبر گفت: بااین‌وجود شرکت‌های واردکننده خودرو مجبور هستند به فعالیت خود ادامه دهند زیرا آنها برای تأمین قطعات و خدمات پس از فروش حداقل 10 سال تعهد دارند.

دادفر در خصوص تخصیص ارز 4200 تومانی به شرکت‌های واردکننده گفت: تا به امروز تنها دو شرکت توانسته‌اند این ارز را دریافت کنند و بقیه به بانک‌ها ارجاع شده‌اند که آنها هم گفته‌اند دستوری هنوز به آ‌نها ابلاغ نشده و یا ارز برای تخصیص به واردات خودرو ندارند ضمن آنکه یک‌سری مشکلات هم درخصوص گشایش اعتبار به وجود آمده است.

او گفت: زمانی واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی ممنوع شد اما بازهم نماینده پورشه و مازراتی برای تأمین قطعات و سرویس در ایران فعالیت می‌کنند البته این‌گونه قوانین یک پیام‌ دارند؛ اینکه در این حوزه سرمایه‌گذاری نکنید چراکه معلوم نیست فردا یک قانون جدیدی بیاید و دوباره واردات خودروها را محدود کنند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، دادفر ادامه داد: فرآیندی که ما امروز شاهد آن هستیم ادامه افزایش قیمت خودروهای وارداتی است ما از ابتدای سال 95 تا به امروز این مشکل را داشتیم و دولت هر کاری می‌کرد که واردات خودرو در جهت حمایت از خودروسازهای داخلی صورت نگیرد بعد که بحث برجام و نوسانات ارزی نیز اضافه شد دیگر واردات به حداقل رسید بهتر است آقایان این را از همین‌ الان مشخص و اعلام کنند که با ارز 4200 تومانی خودرویی وارد نخواهد شد.

در سال گذشته انسداد ناگهانی سایت ثبت‌سفارش خودرو و پس از 5 ماه بازگشایی این سایت با تعرفه‌های جدید باعث بروز مشکلات زیادی برای واردکنندگان و خریداران خودروهای خارجی ایجاد شد.

پس‌ از آن هم مشکلات مختلف باعث شد تا واردات خودرو مانند سابق انجام نشود و این مسئله باعث ایجاد حباب قیمتی در این بازار شد.

وزارت صنعت دلیل اصلی این اقدامات را حمایت از خودروسازان داخلی اعلام کرد و واردات خودرو را در شرایط کنونی تنها عامل خروج ارز از کشور دانست. با این‌ وجود هرگز به‌طور شفاف اعلام نشد که واردات خودرو به چه‌شکل و با چه قیمت ارزی باید انجام شود و این مسئله موجب بروز مشکلاتی برای سرمایه‌گذاران در این حوزه شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.