| کد خبر: 161076 |

◄ توضیح سازمان حمایت درباره دلیل گران شدن خودروهای وارداتی

دلیل اصلی افزایش قیمت خودروهای وارداتی مشکلات ایجادشده در ثبت‌سفارش خودرو و عدم امکان ترخیص خودروهای واردشده است. وحید منایی، معاون سازمان حمایت حقوق مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان بابیان این مطلب افزود: افزایش تعرفه، هزینه اسقاط و نرخ ارز از دیگر عوامل مهم افزایش قیمت‌‌ها است.

تین نیوز

دلیل اصلی افزایش قیمت خودروهای وارداتی مشکلات ایجادشده در ثبت‌سفارش خودرو و عدم امکان ترخیص خودروهای واردشده است.

وحید منایی، معاون سازمان حمایت حقوق مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان بابیان این مطلب افزود: افزایش تعرفه، هزینه اسقاط و نرخ ارز از دیگر عوامل مهم افزایش قیمت‌‌ها است.

وحید منایی افزود: در این راستا به کلیه مشتریان و مصرف‌کنندگان اطمینان داده می‌شود که بر قیمت‌گذاری نمایندگان رسمی مطابق ضوابط ابلاغی، نظارت کامل وجود داشته و در صورت انحراف یا تخلف وفق قوانین برخورد خواهد شد.

او همچنین در ارتباط با سؤالات و ابهامات مطروحه پیرامون تعمیم قیمت‌های جدید به قراردادهای قبلی گفت: در این زمینه، روش‌های مختلف فروش از حیث مدت‌زمان تحویل (فوری، مدت‌دار) و نوع تعیین قیمت (قطعی، غیرقطعی، مشارکتی و...) و همچنین تاریخ ثبت‌نام و تاریخ تحویل این قراردادها تعیین‌کننده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: برخی از عرضه‌کنندگان حتی در دوره مذکور، ثبت‌سفارش قانونی در اختیار داشته و برخی نیز خودروی موجود در گمرک و آماده ترخیص داشته‌اند که هر دو دسته درزمینهٔ تمدید، اصلاح یا اخذ ثبت‌سفارش به دلیل محدودیت خارج از اراده‌شان نتوانستند در موعد مقرر نسبت به ایفای تعهدات اقدام کنند.

وحید منایی درباره، فروش فوری خودرو توسط عرضه‌کنندگان خودروهای خارجی گفت: پیش‌بینی می‌شود متعاقب ابلاغ مصوبه مورخ ۹ دی‌ماه سال جاری، ضوابط فنی خودرو با بارگذاری خودروهای دارای تأییدیه برند و مدل روی سامانه ثبت‌سفارش، موضوع تحویل فوری خودرو به حالت تعادلی بازگردد.

معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت خاطرنشان کرد: در صورت وجود شکایت در این بخش مردم می‌توانند از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ یا مراجعه به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها نسبت به انعکاس آن اقدام کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.