| کد خبر: 158477 |

◄ «ترین‌»های صنعت خودرو در سال 2017

با پایان گرفتن سال 2017 آمارهای مختلفی از بازار خودرو می‌رسد. آمار پرفروش‌ترین‌ها، بهترین‌ها و ... که با توجه به محدودیت‌های این صنعت در کشورمان جالب و گاهی تخیلی به نظر می‌رسند.

تین نیوز

با پایان گرفتن سال 2017 آمارهای مختلفی از بازار خودرو می‌رسد. آمار پرفروش‌ترین‌ها، بهترین‌ها و ... که با توجه به محدودیت‌های این صنعت در کشورمان جالب و گاهی تخیلی به نظر می‌رسند.

برترین خودروهای مفهومی

خودروی برقی هوندا «اوربن» به دلیل طراحی یکپارچه، استفاده از فناوری‌های جدید و ابعاد مناسب بهترین مدل مفهومی سال لقب گرفت. نسخه اولیه این خودرو در سال ۲۰۱۹ به بازار خواهد آمد.

سوبارو «ویزیو» به دلیل طراحی مدرن و کیفیت بالای تولیدات برند سوبارو در میان مدل‌های مفهومی برتر سال جای گرفت. بی‌ام‌و سری ۸ با توجه به طراحی بسیار لوکس و اسپورت خود توانست به این فهرست راه بیابد. آئودی «الین» هم با ارائه فناوری‌های خودران توجه کارشناسان را به خود جلب کرد. مزدا «کای» نیز با پیشرانه اسکای اکتیو ایکس، طراحی منحصربه‌فرد و سامانه اطلاعاتی و سرگرمی پیشرفته به جمع مدل‌های مفهومی برتر اضافه شد.

پرفروش‌ترین خودرو برقی

تسلا «مدل اس» پرفروش‌ترین خودروی برقی آمریکا در سال گذشته میلادی بوده است. این مدل برای دومین سال پیاپی عنوان پرفروش‌ترین خودروی برقی آمریکا را به خود اختصاص داد. شورلت بولت برقی، محصول شرکت جنرال موتورز در جایگاه دوم قرار گرفت. پریوس پرایم، محصول شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن در جایگاه سوم قرار گرفت و شورلت «ولت» و تسلا «مدل ایکس» در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

در قاره اروپا رنو «زویی» پرفروش‌‌ترین خودروی برقی سال بود. پس‌ازآن بی‌ام‌و «آی ۳»، نیسان «لیف» و میتسوبیشی «اوت‌لندر» در جایگاه‌های دوم تا چهارم قرار گرفتند. «مدل اس» تسلا هم عنوان پنجمین خودروی برقی پرفروش اروپا را از آن خود کرد. این آمار نشان می‌دهد اروپاییان در انتخاب خودروهای برقی مدل‌های کوچک‌تر را ترجیح می‌دهند، اما به گفته کارشناسان این محدودیت‌های تولید تسلاست که ‌این شرکت را از کسب موفقیت‌های بزرگ‌تر در اروپا بازداشته است.

پرفروش‌ترین خودرو

در آمریکا مقام پرفروش‌ترین خودرو سال 2017 به تویوتا راو-4 رسید و پس‌ازآن نیسان Rogue جایگاه دوم را از آن خود کرد. هر دو این خودروها شاسی‌بلند بودند و این آمار نشان از علاقه آمریکایی‌ها به محصولات شاسی‌بلند دارد. جایگاه سوم در این بازار به تویوتا کرولا تعلق گرفت تا تویوتا قدرتش را در این بازار به رقبا نشان داده باشد.

در اروپا اما علاقه مردم به سمت خودروهای هاچ‌بک بوده است. مقام اول در این بازار متعلق به فولکس‌واگن گلف یعنی پرطرفدارترین خودرو هاچ‌بک دنیا است. رنو کلیو با اختلاف زیاد با گلف مقام دوم را در اختیار دارد و پس‌ازآن برادر کوچک‌تر گلف یعنی فولکس پولو مقام سوم را کسب کرد. در این بازار فولکس‌واگن باوجود مشکلات ناشی از دیزل گیت توانست رقبا را به‌خوبی پشت سر بگذارد.

ایمن‌ترین خودرو

در سال 2017 مقام ایمن‌ترین خودرو اروپا به ولوو XC60 رسید که در تمام بخش‌ها حریفان را پشت سر گذاشت و با سیستم کمک‌راننده خود حتی احتمال تصادف را به حداقل ممکن رسانده است. بعدازاین شاسی‌بلند سوئدی مقام دوم و سوم به خودروهای فولکس‌واگن Arteon و ولوو V90 رسید.

اما در بازار آمریکا خودروهای BMW سری پنج، تویوتا کمری و هیوندای جنسیس مقام اول تا سوم را به دست آوردند.

در این رده‌بندی به‌خوبی می‌توان تفاوت‌های رده‌بندی و بررسی ایمنی خودروها را در بازار اروپا و آمریکا دید. در اروپا این رده‌بندی توسط یورو انکپ اعلام می‌شود درحالی‌که در آمریکا سازمان ایمنی بزرگراه‌ها مسئول این کار است.

سریع‌ترین خودرو

امسال جنگ بزرگی در کلاس خودروهای ابر اسپرت رخ داد. با آمدن بوگاتی شیرون و مدل جدید کونیخ‌زگ آگرا وان رقابت بر سر سریع‌ترین خودرو جهان بسیار داغ شد.

استانداردترین روش تست سرعت در جهان سوپراسپرت‌ها آزمایش سرعت در پیست نوربورگ‌رینگ است که در این تست کونیخ‌زگ توانست رقیب را شکست دهد و در تست 0-400-0 هم این خودرو رقیب را پشت سر گذاشت. به نظر می‌رسد این ابر خودرو سوئدی به‌سادگی جایگاهش را به رقبا نمی‌دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.