| کد خبر: 158446 |

◄ جهان خودرو با شتاب به سمت «خودران»ها می‌رود

خودروی خودران از زمان ساخت اولین اتومبیل از آرزوهای انسان بود و بسیاری در نقاشی‌ها و فیلم‌های تخیلی این خودروها را به تصویر می‌کشیدند.

تین نیوز

خودروی خودران از زمان ساخت اولین اتومبیل از آرزوهای انسان بود و بسیاری در نقاشی‌ها و فیلم‌های تخیلی این خودروها را به تصویر می‌کشیدند.

این خودروها با توسعه سیستم‌های خودران از حالت تخیل به واقعیت تبدیل‌ شده‌اند. حتی در خودروهای ارزان‌قیمت و اقتصادی مانند تویوتا کرولا سیستم‌های کمک‌راننده مانند سیفتی‌سنس استفاده می‌شود که کنترل خودرو را در شرایط اضطراری و خطرناک در اختیار می‌گیرد.

برخی از این خودروها بدون نیاز به راننده، سرنشینان خود را به مقصد می‌رسانند و با حذف اشتباه‌های انسانی تلفات رانندگی را به حداقل می‌رسانند. این مهم بعد از چند سال آزمایش به واقعیتی در دسترس نزدیک می‌شود.

آزمایش‌ این خودروها که امسال در جاده‌های شهری آغاز شد، سال آینده گسترده‌تر می‌شود و در فضاهای شلوغ‌تر شهری انجام خواهد شد. جنرال‌موتورز از اوایل سال ۲۰۱۸، آزمایش خودروهای خودران خود را در نیویورک آغاز می‌کند. فورد هم که می‌خواهد اولین ماشین‌های خودران خود را در سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه کند، آزمایش این خودروها را در سال جدید شروع می‌کند.

آنچه سال ۲۰۱۸ را برای این خودروها مهم‌تر می‌کند، آغاز بحث درباره چگونگی استفاده از آن‌ها در سطح گسترده است. سال آینده بیشتر درباره قوانین استفاده از این خودروها، بیمه آن‌ها و کاهش هزینه تولید ماشین‌های خودران خواهیم شنید.

ساخت خودروهای خودران با مجموعه رادارها و حس‌گرها و دوربین‌هایشان بسیار گران تمام می‌شود و خودروسازان باید راهی برای کاهش هزینه‌های تولید پیدا کنند. همین‌طور بیمه کردن این خودروها هم با خودروهایی کنونی بسیار متفاوت است. برای مثال معلوم نیست هنگام تصادف ماشینی که کسی آن را نمی‌راند، چه کسی مسئول است.

دایملر، بزرگ‌ترین تولیدکننده کامیون در جهان هم در سال ۲۰۱۸ استراتژی ساخت محصولات خودران خود را دقیق‌تر مشخص خواهد کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.