| کد خبر: 155279 |

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور مطرح کرد:

پیشنهاد تولید خودروهای هیبریدی به جای برقی در کشور

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور تاکید کرد با توجه به فراوانی منابع گاز طبیعی در کشور، تولید خودروهای هیبریدی متشکل از سوخت گاز طبیعی و برقی می‌تواند به جای تمرکز بر تولید خودروهای برقی گزینه مناسب‌تری باشد.

تین نیوز

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور تاکید کرد با توجه به فراوانی منابع گاز طبیعی در کشور، تولید خودروهای هیبریدی متشکل از سوخت گاز طبیعی و برقی می‌تواند به جای تمرکز بر تولید خودروهای برقی گزینه مناسب‌تری باشد.

به گزارش ایرنا، آرش محبی نژاد روز جمعه افزود: تولید خودرو برقی در کشورمان که گاز طبیعی به وفور وجود داشته و امکان تولید خودروهای گازسوز میسر است، نمی‌تواند به عنوان یک اولویت مطرح باشد.

وی گفت: استفاده از خودروهای برقی در کشورهایی که از منابع انرژی تجدیدپذیر فراوان برخوردارند، به کاهش آلودگی های زیست محیطی و جلوگیری از گرم شدن کره زمین کمک می کند اما اگر قرار باشد برق تولیدی کشورمان را با نیروگاه های با سوخت‌های فسیلی توسعه دهیم، به همان اندازه در آلودگی محیط زیست و گرم شدن زمین تاثیر خواهد داشت.

محبی نژاد افزود: موضوع خودروهای برقی در کشور، فقط در حد پروژه «فاز صفر» آن یعنی مرحله مقدماتی مطرح است و هنوز خودروسازان کشور در این زمینه اقدام عملی نکرده اند.

این مسوول صنفی ادامه داد: قطعه سازان نیز تاکنون برای تامین قطعات خودروهای برقی اقدام عملی نداشته اند.

وی اضافه کرد: در این زمینه به مطالعه شرایط نیازمندیم که موضوع از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در دست بررسی است.

معایب خودروهای برقی

محبی نژاد گفت: امروز خودروهای برقی تولیدی در کشورهای مختلف با معضلات اساسی روبرویند که از جمله آنها، ضایعات و زباله های باتری های استفاده شده در آنها، محل دفنشان و خسارت های وارد به محیط زیست است.

وی ادامه داد: علاوه بر آن، این خودروها در طول شب به شارژ شدن نیاز دارند که استفاده تعداد زیادی از خودروها از شارژ برق، توان الکتریکی بالایی در شبکه می طلبد.

«باید دستگاه های متولی کشورمان از توان لازم برای تامین برق نیروگاه ها و شارژ سریع خودروها در طول روز برخوردار باشند و علاوه بر آن توسعه شبکه شارژ در کشور از مساله تولید خودروهای برقی مهمتر است؛ بر این اساس هماهنگی و همکاری دستگاه هایی نظیر وزارت نیرو، شهرداری ها، راهداری ها و وزارت کشور مورد نیاز است».

به گزارش ایرنا، چندی پیش «منصور معظمی» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: تولید خودروهای برقی به تنهایی از سوی بنگاه های خودروسازی ممکن نیست و به دخالت و حمایت حاکمیت نیاز دارد.

معاون طراحی و توسعه محصول و پلتفرم شرکت ایران خودرو نیز از عرضه نخستین خودروهای برقی و هیبریدی این شرکت روی پلتفرم جدید از سال ۱۴۰۰ خورشیدی (۲۰۲۱ میلادی) خبر داد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز مردادماه گذشته اعلام کرد خودرو تیبای برقی در حال آزمایش است و پس از آزمایش، در آینده‌ای نزدیک عرضه می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.