| کد خبر: 153817 |

خودروی جدید و زیبای آلمانی در راه ایران

اوایل سال ۹۶ خبرهایی مبنی بر حضور یک برند جدید آلمانی در بازار، سروصدای زیادی به‌پا کرد. حال پنجشنبه شب شرکت کیان‌موتور وارنا به‌عنوان نماینده انحصاری شرکت بورگوارد آلمان در ایران، فعالیت خود را با رونمایی از دو محصول این برند رسما آغاز کرد.

تین نیوز

اوایل سال ۹۶ خبرهایی مبنی بر حضور یک برند جدید آلمانی در بازار، سروصدای زیادی به‌پا کرد.  شرکت کیان‌موتور وارنا به‌عنوان نماینده انحصاری شرکت بورگوارد آلمان در ایران، فعالیت خود را با رونمایی از دو محصول این برند رسما آغاز کرد.

به گزارش اخبار خودرو، این مراسم در فضای نمایشگاهی برج میلاد با حضور تعداد زیادی از کارشناسان، فعالان، مدیران ارشد و اصحاب رسانه، برگزار و دو محصول کراس‌اوور بورگوارد یعنی BX5 با شعار «آلمانی جوان، پرانرژی و هوشمند» و BX7 به عنوان«آلمانی لوکس، قدرتمند و باوقار» رونمایی شدند.

نکته قابل توجه در این مراسم، حضور مدیران ارشد تیم طراحی و اجرایی بورگوارد آلمان در کنار مدیران ارشد ایرانی بود که به معرفی دقیق محصولات پرداختند.

علی مهریان مدیرعامل شرکت کیان موتور وارنا در این مراسم اعلام کرد که این شرکت برای هر دو محصول خود گارانتی ۷ ساله یا ۱۵۰ هزار کیلومتر را درنظر گرفته است که این امر برای اولین‌بار در ایران صورت خواهد گرفت.

همچنین این شرکت قصد دارد این میزان گارانتی را به ۱۰سال یا ۳۰۰ هزار کیلومتر افزایش دهد. از اهداف و برنامه‌های این شرکت، می‌توان به کسب رتبه نخست خدمات پس از فروش در سال آتی و تولید محصولات بورگوارد در ایران اشاره کرد. بنا به گفته‌های مدیرعامل این شرکت، کیان‌موتور وارنا قصد دارد تا پایان سال ۹۷ تولید این خودروها را در ایران آغاز کند.

همچنین در اهداف بلندمدت این شرکت، صادرات محصولات بورگوارد نیز دیده شده است. قیمت و زمان عرضه محصولات بورگوارد هنوز مشخص نیست، اما انتظار می‌رود کیان موتور وارنا با حضور در نمایشگاه خودرو تهران و به نمایش درآوردن عمومی دو کراس‌اوور زیبا و جذاب خود، قیمت قطعی آن‌ها را اعلام کند. پیش‌بینی می‌شود BX5 و BX7 با قیمتی حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون‌تومان رقابت سختی را با همتایان کره‌ای، ژاپنی و آلمانی در ایران آغاز کنند.

تاریخ بورگوراد

شرکت خودروسازی بورگوارد آلمان با تاسیس در سال ۱۹۱۹، به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های خودروسازی جهان شناخته می‌شود. پیش از جنگ جهانی دوم این برند یکی از معروف‌ترین محصولات آلمانی به حساب می‌آمد اما شروع جنگ و همکاری این کارخانه با نازی آلمان موجب خاموشی بورگوارد شد چراکه طی جنگ جهانی دوم بسیاری از تاسیسات و امکانات این برند توسط متفقین، بمباران و درنهایت نابود شد.

بعد از اتمام جنگ، مسئولین این برند به‌دلیل همکاری با نازی آلمان مورد اتهام قرار گرفتند و در سال۱۹۶۱ عملا بورگوارد از صحنه خودروسازی حذف شد. اما این سرانجام کار نبود و پس از ۴۷ سال عدم فعالیت، این شرکت مجددا از سال ۲۰۰۸ با تفکری متفاوت توسط کریستین بورگوارد پسر ارشد بنیانگذار این برند و سرمایه‌گذاری کمپانی فوتون چین احیا شد.

اولین محصول تولیدشده بورگوارد پس از احیا، کراس‌اوور BX7 است که در سال ۲۰۱۵ در نمایشگاه خودروی ژنو به نمایش درآمد. در حال حاضر خط تولید محصولات این شرکت در کارخانه‌ای در شهر پکن واقع شده و به‌گفته مدیران ارشد بورگوارد، به‌زودی بزرگ‌ترین کارخانه بورگوارد در شهر برمن آلمان تاسیس خواهد شد. همچنین از مزیت‌های محصولات بورگوارد می‌توان به همکاری با شرکت‌های بزرگ قطعه‌سازی از‌جمله بوش آلمان، آیسین ژاپن و ZF آلمان اشاره کرد.

BX7؛ آلمانی لوکس، قدرتمند و باوقار

BX7 اولین محصول بورگوارد است که با ظاهری زیبا و جذاب، خود را برای رقابت با کراس‌اوورهای نام‌آشنا و مطرح آماده کرده زیرا بورگوارد سعی می‌کند از یک زبان طراحی مشترک برای تمام محصولات خود استفاده کند تا بتواند اصالتی ماندگار از خود به‌جای بگذارد. BX7 نیز بر همین اساس توسط طراح بنام نروژی به نام «اینار هارید» شکل گرفته است.

در نمای جلوی خودرو، شاهد جلوپنجره بزرگ هشت‌ضلعی هستیم که طراحی منحصربه‌فردی که دارد نقطه تمایز این خودرو خواهد بود. چراغ‌های خاص در کنار بدنه عضلانی و در موتور حجیم‌شده حس یک شاسی‌بلند لوکس و باوقار را در ذهن تداعی می‌کند.

در نمای جانبی شاهد طراحی ساده و کلاسیکی هستیم که با حجیم‌تر شدن بدنه همراه است. وقتی به عقب خودرو می‌رسیم به هنرمندی طراح BX7 پی خواهیم برد. چراغ‌های خوش‌ترکیب در کنار شبرنگ‌های باریک و کشیده روی سپر متورم، بدون‌شک دل هر بیننده‌ای را خواهد ربود.

همچنین خروجی دوگانه BX7 روح اسپرت بودن را در خود جای داده است. با ورود به کابین بورگوارد BX7 تمام انتظارت از یک خودروی لوکس برآورده خواهد شد. صندلی‌های چرمی با دوخت لوزی‌شکل از بهترین متریال ممکن تشکیل شده‌اند.

داشبورد این خودرو نیز به‌صورت کلاسیک و کاملا مطابق با یک خودروی لوکس طراحی شده، به‌طوری‌که صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی تعبیه‌شده در مرکز آن به سبک دیگر محصولات آلمانی نظیر ب‌ام‌و و پشت آمپر آنالوگ کاملا بیننده را راضی خواهد کرد. کنسول میانی نیز به واسطه ادوات فیزیکی دوار و اهرم دنده خوش‌فرم، به لوکس بودن کابین بورگوارد BX7 کمک شایانی کرده است.

اما جذاب‌ترین بخش این کراس‌اوور آلمانی، پیشرانه قدرتمندی است که از یک موتور چهار‌سیلندر دو‌لیتری مجهز به توربوشارژر تشکیل شده است. حداکثر توان این موتور ۲۲۴ اسب‌بخار بوده که در دور موتور ۵۵۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌شود، همچنین حداکثر گشتاور آن ۳۰۰ نیوتون‌متر در ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دور بر دقیقه است. همچنین نیروی تولیدشده توسط جعبه‌‌دنده ۶‌سرعته تیپ‌ترونیک ساخته‌شده توسط کمپانی آیسین ژاپن، به هر دو محور منتقل می‌شود.

از‌جمله امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به این موارد اشاره کرد. دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم نایت‌ویژن، سیستم اتوهلد (EPB)، سنسور فشار باد لاستیک‌ها (TPMS)، هدآپ دیسپلی، رادار نقطه‌کور و خطی، سقف شیشه‌ای پانورامیک، دوربین دید عقب، صندلی‌های چرمی، صندلی‌های برقی راننده و سرنشین جلو با حافظه، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک سه ناحیه‌ای، سیستم هوشمند ورود بدون کلید با دکمه استارت، آینه‌های داخلی الکتروکرومیک هوشمند، چراغ‌های اتوماتیک تطبیقی از جنس زنون در جلو (AUTOLIGHT)، آینه‌های جانبی تاشوی برقی با حافظه، فرمان چندکاره، صفحه نمایش لمسی به سایز ۱۲٫۳اینچ، سیستم صوتی با ۹ بلندگو و درگاه USB/AUX و حساس به فرامین صوتی راننده، سیستم ارتباطی ۴G/WiFi،SOS، سیستم نویگیشن، سیستم روشنایی در روز (DAYLIGHT)، برف‌پاک‌کن‌ عقب با سنسور باران، سنسور جلو و عقب، رینگ‌های آلومینیومی ۱۸ اینچی.

BX5؛ آلمانی جوان، پرانرژی و هوشمند

بورگوارد BX5 در سگمنت کراس‌اوورهای کامپکت قرار گرفته و نباید از آن ابعاد یک شاسی‌بلند را انتظار داشت، اما با توجه به ابعاد ۴۴۸۳ میلی‌متری در طول و فاصله دو محور ۲۶۸۵ میلی‌متری این خودرو، می‌توان دریافت که فضای مناسبی برای سرنشینان ایجاد شده است.

با نگاه به ظاهر این ژرمن اصیل می‌توان به این نکته پی برد که در تمام نقاط بدنه، ظرافت و زیبایی موج می‌زند. در نگاه اول جلوپنجره بزرگ که با نوار عمودی تزیین شده و لوگوی لوزی‌شکل بورگوارد بین آن خودنمایی می‌کند، به بینندگان القا خواهد کرد که با خودرویی جسور روبه‌رو هستند.

چراغ‌های خوش‌تراش و در کنار سپر دو رنگ، زیبایی نمای جلوی خودرو را دو‌چندان کرده است. طراحان سعی کرده‌اند که با حجم دادن به پنل‌های بدنه خودرو نظیر در موتور و گلگیرهای جانبی، حس اسپرت‌تر و تهاجمی‌تری را به آن تزریق کنند.

وقتی به عقب خودرو می‌رسیم، ناخودآگاه یاد پورشه ماکان خواهیم افتاد. چراغ‌های خوش‌ترکیب و باریک عقب در کنار سپر بزرگ و حجیم،‌ نمای عقب را کاملا جذاب و جوان‌پسند کرده است.

اسپویلر نصب شده در بالای شیشه عقب و دیفیوزر نقره‌ای پایین سپر، تاثیر بسزایی در هرچه زیباتر شدن این کراس‌اوور دارند.در بخش قوای محرکه، کمپانی بورگوارد دو پیشرانه را برای BX5 درنظر گرفته است. پیشرانه چهار سیلندر ۸/۱ لیتری مجهز به سیستم توربوشارژر که توانایی تولید ۱۹۰ اسب‌بخار در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۸۰ نیوتون‌متری را دارد و کیان‌‌موتور وارنا قصد دارد برای عرضه به بازار ایران، آن را انتخاب کند.

همچنین سیستم دو دیفرانسیل نصب‌شده روی این خودرو از دیگر نکات مثبتی است که BX5 را در مقابل رقبا به گزینه‌ای ایده‌آل تبدیل می‌کند. پیشرانه دیگری که برای BX5 درنظر گرفته شده، از نوع ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری توربو با ۱۴۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتون‌متر گشتاور و جعبه‌دنده ۷سرعته دوکلاچه است.بورگوارد BX5 به امکانات رفاهی کاملی مجهز شده که از برجسته‌ترین آن‌ها می‌توان به قابلیت کنترل بسیاری از موارد خودرو نظیر باز و بسته کردن در خودرو،‌ قابلیت رهیابی، بررسی گیج‌های روغن و آب و موارد مختلفی از روی تلفن همراه اشاره کرد.

همچنین این خودرو به امکاناتی دیگر نظیر صفحه‌نمایش لمسی ۱۲‌اینچی با قابلیت اتصال به گوشی همراه، سقف پانورامیک، چراغ‌های جلوی زنون با قابلیت چرخش در پیچ‌ها، چراغ‌های روشنایی در روز LED و دوربین ۳۶۰ درجه مجهز است.

 

منبع: اخبارخودرو

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.