| کد خبر: 125052 |

بنیه فنی سایپا قوی است

تین‌نیوز| وزیر صنعت معدن و تجارت در مراسم رونمایی از خودرو کوییک، محصول جدید سایپا گفت: سایپا اولین و قدیمی‌ترین خودروساز کشور است که از بنیه فنی قوی و خوبی برخوردار است.

به گزارش سایپانیوز، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت در مراسم رونمایی از خودرو جدید و تمام اتوماتیک کوییک سایپا که با حضور رئیس و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران صنعتی کشور برگزار شد، گفت: با تلاش‌های انجام شده در صنعت خودروسازی، محصولات جدید خودرویی در راه است و دو قرارداد جدید در فروردین ماه سال آینده به امضا خواهد رسید و این در حالی است که باید ۵۰ درصد از محصولات تولیدی صنعت خودرو با طراحی و برند داخلی عرضه شود.

نعمت زاده با بیان اینکه در گذشته مدیریت ضعیف و مشکلات مالی، سایپا را از مسیر خود خارج کرد، اظهار داشت: در سال‌های گذشته مشکلات مالی در سایپا از مسائل فنی پیشی گرفته بود و با توجه به این مسائل یک مدیر مالی برای سایپا انتخاب شد و عملکرد فعلی سایپا نشان می‌دهد که این انتخاب صحیح بوده است. او افزود: از سال ٨٩ تا به امروز، این شرکت سودده نبوده و خوشبختانه تا پایان سال به سوددهی خواهد رسید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سیاست وزارت صنعت تولید ٣ میلیون خودرو در کشور است که نیمی از آن به صورت مشارکت با برندهای مطرح جهانی و مابقی با طراحی و برند داخلی تولید و عرضه خواهد شد. او با اشاره به دو قراردادمنعقد شده توسط سایپا و ایران‌خودرو گفت: دو قرارداد دیگر در فروردین ماه سال آینده به امضا خواهد رسید و این در حالی است که در بخش قطعه سازی نیز تلاش‌های بسیاری شده، اما باید حجم سرمایه‌گذاری افزایش یابد. نعمت زاده خاطرنشان کرد: صنعت خودروسازی ١٨ درصد از تولید ناخالص صنعت را برعهده دارد و در سال جاری این صنعت رشد ۴۰ درصدی را تجربه کرده است و خوشبختانه سایپا در زمینه تولید از سایر رقبا پیشی گرفته و بیش از ۵۰ درصد رشد تولید را داشته است.
 
کوییک حاصل سرمایه‌گذاری جدی سایپا در توسعه محصول
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز گفت: هرسال یک محصول جدید به بازار عرضه خواهیم کرد و خودرو کوییک حاصل سرمایه‌گذاری جدی سایپا در حوزه تحقیق و توسعه محصول است. مهدی جمالی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با قدردانی از حضور رئیس و نمایندگان مجلس و وزیر صنعت معدن و تجارت در آیین رونمایی از خودرو کوییک گفت: سایپا بر اساس دیدگاه بلند استراتژی اقتصاد مقاومتی، توسعه محصول را با جدیت در دستور کار دارد و معتقدم که اجرای اقتصاد مقاومتی یک تکلیف شرعی است.جمالی تصریح کرد: با همدلی و همبستگی در سایپا توانستیم در کمتر از یک سال به نقاط مثبتی برسیم. او افزود: سال گذشته در همین روزها سایپا با ۱۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه و ۴۲۰۰میلیارد تومان زیان انباشته رو به‌رو بود و از نظر قانون تجارت در شرایط ورشکستگی قرار داشت و با بیش از ۱۰۰ شرکت زیرمجموعه مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت شده بود که خوشبختانه با مصوبه مترقی مجلس شورای اسلامی توانستیم با استفاده از این فرصت تاریخی در پایان سال با تجدید ارزیابی، سرمایه شرکت را از ۱۷۰۰میلیارد تومان به ۴۰۰۰ میلیارد تومان افزایش دهیم. جمالی تصریح کرد: با مدیریت مالی و بازمهندسی‌ترازنامه شرکت توانستیم همکاری خود با سیستم بانکی و بازار سرمایه را بهبود بخشیم و تولید را که به شدت کاهش یافته بود، افزایش دهیم. مدیرعامل سایپا با اشاره به قرارداد سایپا و سیتروئن تاکید کرد: این قرارداد یکی از بهترین قراردادهای خودرویی است که ۳۰ درصد از محصولات تولید سایپاکاشان در شبکه صادرات سیتروئن قرار خواهد گرفت. او به دیدار قبلی خود با رئیس مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: دکتر لاریجانی در دیدار قبلی بر دو نکته در صنعت خودروسازی کشور تاکید کردند که اول جلب رضایت مشتریان با ارائه محصولات جدید و بهبود خدمات بود که هم با روح اقتصاد مقاومتی سازگاری دارد و هم با عملکرد بنگاه اقتصادی، و دومین نکته مورد تاکید ایشان طراحی محصول جدید و جلب رضایت مشتریان بود و امروز اعلام می‌کنم بالاترین بودجه در تحقیق و توسعه طی ۵۱ سال از زمان تاسیس سایپا تاکنون را در سال جاری به مرکز تحقیقات سایپا اختصاص دادیم و نوید می‌دهم که سایپا هرسال یک محصول جدید به بازار عرضه خواهد کرد و خودرو کوییک حاصل سرمایه‌گذاری جدی سایپا در حوزه تحقیق و توسعه محصول است. مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا از افزایش تولید سایپا در سال جاری خبر داد و گفت: تولید مهرماه سال گذشته سایپا ۳۰۰ دستگاه بود که این رقم امروز به روزانه ۲۵۰۰ دستگاه افزایش یافته است. جمالی اظهار داشت: امروز سایپا نزدیک به ۴۱ درصد از سهم بازار خودرو کشور را در اختیار دارد، طوری که طی یک سال گذشته بیش از ۸ درصد بازار جدید را به دست آورده است. او تاکید کرد: قطعا رونمایی از این خودرو آغازی بر توسعه محصول و فعالیت‌های جدید سایپا است.

رئیس مجلس: امروزه با مدیریت درست، سایپا در حال پیشرفت است
رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم رونمایی از کوییک با ابراز خوشحالی از گزارش عملکرد سایپا، گفت: سایپا یکی از واحدهای مهم تولیدی کشور است و مجلس همواره در جریان مشکلات این شرکت بوده است که خوشبختانه گزارش‌های ارائه شده حاکی از بهبود وضعیت مالی سایپا در سال جاری است. دکترعلی لاریجانی افزود: خودروسازی یک بخش مهم و پایه‌ای صنعت است و لذا وضعیت این صنعت برای مجلس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. وی تاکید کرد: ایجاد خلل در صنایع برای اقتصاد کشور مضر است و با اختلال بخش‌های صنعتی اقتصاد کشور دچار اختلال خواهد شد. رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای مدیران ارشد نظام مهم است که چگونه مدیریتی بر بنگاه‌های اقتصادی اعمال شود تا اقتصاد کشور دچار اختلال نشود و امروزه با مدیریت درست، سایپا در حال پیشرفت است که جای قدردانی دارد و نقش همبستگی کارکنان در موفقیت سایپا بسیار موثر بوده و جای تبریک دارد. لاریجانی با بیان اینکه یکی از ضعف‌های کشور در بخش تحقیق و توسعه است، اظهار کرد: به دلیل بالا بودن هزینه‌های تحقیق و توسعه کمتر به این موضوع توجه شده است در صورتی که باید شرایط تحقیق و توسعه را در صنایع و بنگاه‌های تولیدی فراهم کنیم. وی با اشاره به احیای واحد تحقیق و توسعه سایپا، گفت: افول این مرکز تاسف بار و اما احیای آن خوشحال کننده‌تر است. رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر مشخص شدن جایگاه صنعت در استفاده از تسهیلات بانکی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی در قانون برنامه ششم سهم صنعت از تسهیلات بانکی را ٤ درصد پیش بینی کرده است. لاریجانی افزود: مجلس شورای اسلامی مدافع صنعت است و تدابیر خوبی با هدف حمایت از صنعت خودرو در نظر گرفته شده است. رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صادرات بخشی از اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای تولیدات با قابلیت صادرات است. وی در پایان بر توجه خودروسازان به اهمیت ایمنی و محیط زیست تاکید کرد.

قیمت کوییک ۳۴ تا ۴۰ میلیون تومان
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه کوییک نام کهن ایرانی است، از عرضه این خودرو با سطح قیمتی ۳۴ تا ۴۰ میلیون تومان خبر داد. مهدی جمالی اظهار کرد: کوییک نامی ایرانی و متعلق به۴هزار سال قبل است. بنابراین امیدواریم که واگذاری خودروهای جدید به این نام خاطره خوبی را برای مردم ایجاد کند. وی با بیان اینکه تلاش می‌شود این خودرو با آپشن‌های مختلف آن در قیمت بین ۳۴ تا ۴۰ میلیون تومان عرضه شود، خاطرنشان کرد: عرضه این خودروی جدید از ابتدای تیرماه سال آینده آغاز خواهد شد. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته سال آینده ۴۵ هزار دستگاه خودروی کوییک و سال ۱۳۹۷ نیز بیش از ۸۰ هزار دستگاه خودروی کوییک تولید خواهد شد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.