| کد خبر: 12335 |

سهم سی ان جی در سبد سوخت ناوگان حمل و نقل کشور افزایش می یابد

تین نیوز | استقبال مردم از سی ان جی سبب افزایش شمار خودروهای دوگانه سوز کشور به بیش از چهار میلیون و 120 هزار دستگاه شده که در نتیجه آن سهم سی ان جی در سبد سوخت ناوگان حمل و نقل کشور به 23 درصد رسیده است.

مدیر طرح احداث جایگاههای سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: قیمت ارزان، کمک به پاکیزگی هوا و سالم سازی محیط زیست شاخصه های مهمی هستند که توسعه صنعت سی ان جی را در کشور ضروری کرده است.

منصور ریاحی احداث جایگاههای سی ان جی، گسترش آنها در نقاط مختلف کشور، همچنین گازسوز کردن خودروها و توسعه استفاده از سی ان جی بجای بنزین را زیرساختهای راهبرد توسعه صنعت سی ان جی خواند و گفت: در چند سال گذشته در هر یک از دو بخش (جایگاه و گازسوز کردن خودرو) گامهای خوبی برداشته شده است؛ اما باید شتاب گیرد.

وی افزود: فعالیت 2210 باب جایگاه عرضه سوخت پاک (سی ان جی)، احداث هزار جایگاه جدید در پنج سال آینده و تامین تجهیزات فنی جایگاههای سی ان جی با سرمایه گذاری بخش خصوصی، گام نخست اجرایی کردن راهبرد توسعه صنعت سی ان جی است که فعالیت خوبی در این بخش به شمار می آید.

مدیر طرح احداث جایگاههای سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، تصریح کرد: در گام دوم راهبرد توسعه صنعت سی ان جی نیز فعالیتهایی انجام شده است؛ اما باید شتاب گیرد.

ریاحی گفت: با تلاش خودروسازان تاکنون 3,2 میلیون دستگاه خودرو به شیوه کارخانه ای گازسوز شده اند و در سه ماه نخست امسال کارخانه های خودروسازی سهم بیشتری از محصولاتشان را به خودروهای گازسوز تخصیص داده اند.

به گفته وی تولید خودروهای گازسوز کارخانه های خودروساز در فروردین و اردیبهشت امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، 300 تا 700 درصد رشد داشت که نکته مهمی در همسویی با راهبرد توسعه به شمار می آید.
مدیر طرح احداث جایگاههای سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، تصریح کرد: در چند سال گذشته نیز 920 هزار دستگاه خودرو به شیوه کارگاهی در کارگاههای مجاز و استاندارد دوگانه سوز شده اند.

ریاحی مجموعه تلاشهای انجام شده و در دست اجرا را همسو با راهبرد توسعه صنعت سی ان جی در کشور خواند و گفت: انتظار می رود این راهبرد به طور کامل محقق شود و نتایج خوبی نیز برای کشور و مردم به ارمغان آورد.

هم اکنون روزانه بیش از 20 میلیون مترمکعب گاز طبیعی فشرده(سی ان جی) در کشور مصرف می شود که این این مقدار سهم 23 درصدی در سبد انرژی کشور را به خود اختصاص داده است.

بر اساس برنامه های کلان وزرات نفت، مصرف این حامل انرژی به بیش از 30 میلیون متر مکعب در روز و سهم آن نیز در سبد مصرف انرژی کشور نیز بیش از 30 درصد افزایش خواهد یافت.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.