| کد خبر: 270471 |

شرکت‌ های معدنی و وزارت راه زیر بار مسئولیت باند دوم رشتخوار نمی‌ روند

فرماندار رشتخوار گفت: علیرغم پیگیری ها اما شرکت های معدنی ایمیدرو و وزارت راه و شهرسازی زیر بار مسئولیت پروژه باند دوم محور رشتخوار نمی روند.

تین نیوز

فرماندار رشتخوار گفت: علیرغم پیگیری ها اما شرکت های معدنی ایمیدرو و وزارت راه و شهرسازی زیر بار مسئولیت پروژه باند دوم محور رشتخوار نمی روند.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حسین باهوش در حاشیه بازدید از پروژه های عمرانی شهرستان  اظهار کرد: پروژه نیمه تمام سایت اداری رشتخوار بعد از ۱۶ سال در دولت سیزدهم فعال شده است.

وی در بازدید از روند احداث و تکمیل بلوک یک پروژه سایت اداری شهرستان عنوان کرد: با پیگیری و تلاش های صورت گرفته سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه سایت اداری اعتبار اختصاص داده شد.

فرماندار رشتخوار خاطرنشان کرد: در شهرستان رشتخوار هم افزایی خوبی در بین دستگاه ها و مسئولین اجرایی وجود دارد و بدون هیچ مشکلی شهرستان مدیریت می شود.

وی افزود: مهمترین مطالباتی که در شهرستان رشتخوار وجود دارد در حوزه راه های مواصلاتی، آب رسانی و آسیب های اجتماعی است که نیاز به بررسی و پیگیری جدی دارد.

فرماندار رشتخوار تأکید کرد: ما باید منویات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال که مزین به «جهش تولید با مشارکت مردم» است را در شهرستان نهادینه کنیم و از این شعار و ظرفیت های موجود در راستای خدمت به مردم در حوزه های مختلف استفاده کنیم.

وی همچنین در خصوص وضعیت راه های این شهرستان گفت: یکی از دغدغه های اساسی ما در حوزه محورهای مواصلاتی، محور اصلی رشتخوار به تربت حیدریه است.

باهوش اذعان کرد: به اندازه ای که برای حوزه راه ها مکاتبه و پیگیری شده برای هیچ مسئله دیگری این اتفاق نیفتاده است، بیشترین مطالبات مردمی در حوزه راه هاست و لازم است این موضوع از طریق مسئولان استانی و کشوری و همچنین نماینده منتخب مردم به صورت جدی پیگیری شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پروژه باند دوم محور تربت حیدریه، رشتخوار و خواف از ۱۰ قطعه چند کیلومتری تشکیل شده است که ۵ کیلومتر از قطعه دهم آن سال قبل افتتاح شده و باقی آن به دلیل مشکلات اعتباری هنوز آسفالت نشده است.

فرماندار رشتخوار با اشاره به اینکه قطعه ۹ این پروژه شروع شده اما به دلیل کمبود اعتبار پیشرفت خوبی نداشته است، افزود: مشکل اصلی که در پروژه باند دوم محور رشتخوار وجود دارد بحث مشارکتی بودن آن است و این موضوع باعث شده که شرکت های معدنی ایمیدرو و وزارت راه و شهرسازی زیر بار مسئولیت احداث این پروژه نروند.

وی یادآور شد: با پیگیری و جلساتی که با مسئولان استانی و کشوری داشتیم قرار بر این شد که قطعه ۷ از حوزه رشتخوار و قطعه ۲ از منطقه خواف تماماً توسط ایمیدرو احداث شود ولی متأسفانه تاکنون توفیقی حاصل نشده است.

فرماندار رشتخوار در ادامه بیان کرد: در حوزه مسئولیت اجتماعی از حوزه معادن و شرکت های معدنی سنگان متأسفانه تاکنون هیچ کمک اعتباری نصیب مردم رشتخوار نشده است.

وی با اشاره به مشکلات و حوادث جاده محور رشتخوار، گفت: در محور رشتخوار که به جاده مرگ معروف است همه ساله حوادث و تصادفات زیادی رخ می دهد و تکمیل این پروژه که از مطالبات به حق مردم شهرستان است می تواند رضایتمندی مردم را به همراه داشته باشد.

باهوش با بیان اینکه هر چقدر در برابر مشکلات از خرد جمعی استفاده کنیم. قطعاً مسائل و معضلات را بهتر بررسی و حل خواهیم کرد، افزود: انتظار داریم با حضور نماینده منتخب مردم در شهرستان شاهد اتفاقات و اقدامات خوبی باشیم.

وی عنوان کرد: موضوع جذب نیرو از جوانان منطقه رشتخوار در معادن خواف از دیگر مباحث حائز اهمیت است و انتظار می رود نماینده منتخب مردم به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند تا مردم رشتخوار هم از این ظرفیت برخوردار شوند.

فرماندار رشتخوار گفت: پروژه باند دوم، مشکلات کمبود اعتبار شهرداری، مشکل عدم پرداخت عوارض معادن به شهرداری رشتخوار، عدم تکمیل پروژه جاده سرآسیاب به شعبه و ... از دیگر مشکلات شهرستان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.