| کد خبر: 260165 |

تمهیدات حمل و نقلی برای جابه جایی زائران اربعین از مشهد مقدس

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان رضوی با تشریح تمهیدات حمل و نقلی برای جابه جایی زائران اربعین از مشهد گفت: برآورد شده است امسال برای جابه جایی زائران اربعین به بیش از ۱۰۰۰ دستگاه نیاز داشته باشیم و به دنبال این هستیم که با به کارگیری سرویس کارخانجات و سرویس های کمکی این نیاز را تامین کنیم.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان رضوی با تشریح تمهیدات حمل و نقلی برای جابه جایی زائران اربعین از مشهد گفت: برآورد شده است امسال برای جابه جایی زائران اربعین به بیش از ۱۰۰۰ دستگاه نیاز داشته باشیم و به دنبال این هستیم که با به کارگیری سرویس کارخانجات و سرویس های کمکی این نیاز را تامین کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جعفر شهامت در خصوص تمهیدات اداره کل راهداری خراسان رضوی برای جابه جایی زائران اربعین اظهار کرد: در اربعین سال گذشته حدود ۱۰۶۹ سرویس مستقیم برای پایانه های مرزی مهران و شلمچه داشتیم که امسال پیش بینی ما این است حداقل بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش تقاضا برای استفاده از ناوگان حمل ونقل عمومی جاده ای داشته باشیم.

وی افزود: تعداد اتوبوس های فعال در سال گذشته در طرح اربعین تقریبا ۶۴۸ دستگاه بود که از شهرستان های مختلف استان خدمات دهی انجام شد. برآورد شده است، امسال به بیش از ۱۰۰۰دستگاه برای جابه جایی زائران اربعین نیاز داشته باشیم و به دنبال این هستیم که با به کارگیری سرویس کارخانجات و سرویس های کمکی این نیاز را تامین کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان رضوی تصریح کرد: در مرحله نخست موکب ها و خادمان آن ها اعزام خواهند شد. سپس از ابتدای شهریور اعزام زائران به مرزهای غربی انجام خواهد شد. پیش بینی ما این است که اوج تقاضا از ۵ شهریور اتفاق بیفتد.

واردات ناوگان زیر ۵ سال به طرح اربعین نخواهد رسید

شهامت درخصوص علت کمبود ناوگان حمل ونقل عمومی در کشور بیان کرد: کمبودهایی در زمینه ناوگان حمل ونقل عمومی در کشور احساس می شود، به این دلیل است که واردات ناوگان زیر ۵ سال هنوز اجرایی نشده است؛ هرچند هماهنگی های آن انجام شده، اما واردات ناوگان زیر ۵ سال به طرح اربعین نخواهد رسید.

وی درخصوص نرخ جابه جایی زائران اربعین از مشهد به مرزهای غربی کشور گفت: اقدامات نظارتی گسترده ای را با همکاری تعزیرات حکومتی استان و نهادهای نظارتی در دستور کار قرار دادیم. همچنین نرخ نامه ای به تمام شهرستان ها ابلاغ شده است. برای ناوگان مشهد نیز به تفکیک نرخ اتوبوس های ۲۵، ۳۲ و بیش از ۴۰ نفره تعیین شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان رضوی ادامه داد: برای ناوگان ۲۵ نفره حداکثر نرخ یک میلیون و ۴۸۰ هزار تومان، برای ناوگان ۳۲ نفره حداکثر نرخ یک میلیون و ۲۳۴ هزار تومان و برای ناوگان بیش از ۴۰ نفره حداکثر نرخ ۸۸۱ هزار تومان برای جابه جایی زائران از مشهد به شهر مهران تعیین شده است. برای دیگر شهرهای مرزی همچون خسروی و شلمچه نیز نرخ مصوب مشخص شده که در پایانه های مسافربری نصب شده است.

زائران به هیچ وجه پرداخت نرخ بالاتر از مصوب را قبول نکنند

شهامت ضمن تقاضا از تمامی زائران برای پرداخت کرایه اتوبوس تاکید کرد: زائران توجه کنند که به هیچ وجه نرخ بالاتر از مصوب را قبول نکنند. این نرخ ها نسبت به سال گذشته نهایتا ۲۹ درصد که از ابتدای امسال اعمال شده، افزایش داشته است و به هیچ عنوان اجازه افزایش نرخ را نمی دهیم. دریافت نرخ های بالاتر از نرخ مصوب تخلف است و در صورت مشاهده به طور قطع با آن برخورد خواهیم کرد. وی افزود: نیروهای ناظر ما در پایانه های مسافربری برای نظارت بر دریافت نرخ های مصوب از زائران مستقر هستند. سامانه تلفنی ۱۴۱ نیز برای رسیدگی به شکایت این حوزه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان رضوی بیان کرد: پیش بینی ما این است که در روزهای اولیه تعداد کمی از ناوگان درگیر جابه جایی زائران باشند؛چراکه هنوز باید برای بازگشت زائران امام رضا(ع) که در مشهد حضور دارند، خدمات دهی داشته باشیم. شهامت تصریح کرد: از زائرانی که قصد تشرف به مشهد را دارند نیز تقاضا دارم پیش از عزیمت به مشهد حتما بلیت بازگشت خود را تهیه کنند، چون بخش درخور توجهی از ناوگان مسافری ما درگیر طرح اربعین خواهد شد و ممکن است زائران مشهدالرضا (ع) برای بازگشت خود از مشهد با مشکل مواجه شوند.

زائران امام رضا(ع) سفرشان به مشهد را به ایام غیر اوج منتقل کنند

وی تاکید کرد: با توجه به این که ناوگان مسافربری ظرفیت مشخصی دارد و خدمات دهی به زائران اربعین حسینی و بازگشت زائران امام رضا(ع) به طور همزمان کمی دشوار است، بنابراین توصیه می شود اگر زائران امام رضا(ع) برنامه بازگشت شان از مشهد نامشخص است، سفر خود به مشهد را به ایام غیر اوج منتقل کنند؛ چراکه تمام ظرفیت ناوگان حمل ونقل عمومی در ایام اربعین در اختیار زائران قرار می گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.