| کد خبر: 259905 |

۹۵ هزار پروانه ساختمانی برای واحدهای ملی مسکن در خراسان رضوی صادر شد

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: تاکنون ۹۵ هزار پروانه ساختمانی برای حوزه‌ های مختلف طرح نهضت ملی مسکن اعم از شهری و روستایی در این استان صادر شده است.

تین نیوز

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: تاکنون ۹۵ هزار پروانه ساختمانی برای حوزه‌ های مختلف طرح نهضت ملی مسکن اعم از شهری و روستایی در این استان صادر شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وحید داعی افزود: برنامه ابلاغی طرح نهضت ملی مسکن به خراسان رضوی ۳۹۱ هزار واحد مسکونی است که از این تعداد ۱۹۵ هزار واحد حمایتی، ۵۶ هزار واحد مربوط به بافت فرسوده، ۷۵ هزار واحد مربوط به خودمالکین و ۶۴ هزار واحد مربوط به بخش روستایی است.

وی اظهار داشت: در حوزه حمایتی طرح نهضت ملی مسکن دولت موظف به تامین زمین برای متقاضیان و پرداخت تسهیلات بانکی به آنان است، اما کار ساخت واحدها را یا دولت یا خود متقاضیان انجام می دهد، در این بخش تاکنون ۱۱۷ هزار قطعه زمین تامین شده است که نسبت به پارسال که ۸۷ هزار قطعه زمین بود، در چهار ماه اخیر رشد قابل توجهی داشته است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: در حوزه بافتهای فرسوده متقاضیان باید در ملک خود با بهره گیری از تسهیلات بانکی دولت اقدام به نوسازی مسکن نمایند که در این بخش از ۵۶ هزار واحد سهمیه استان تاکنون برای ۲۱ هزار و ۵۰۰ واحد پروانه ساختمانی صادر شده است.

وی افزود: برنامه خراسان رضوی در حوزه خودمالکین طرح نهضت ملی مسکن، ۷۵ هزار واحد است که تاکنون ۱۴ هزار و ۸۰۰ نفر در این بخش ثبت نام کرده اند، از ۶۴ هزار واحد مسکونی حوزه روستایی طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی تاکنون برای ۲۳ هزار واحد مسکونی تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

داعی بیان کرد: تاکنون چهار هزار هکتار زمین معادل ۴۰ میلیون مترمربع زمین برای طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی تامین شده است که حجم زمین های الحاق شده در این طرح ۱۵ برابر طرح مسکن مهر خراسان رضوی است.

وی گفت: تقریبا بخش تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی رو به اتمام است و فقط زمین در ۶ شهرستان استان هنوز تامین نشده که به دلیل عدم مالکیت دولت در بحث اراضی این شهرستانها است، طبق دستور استاندار وضعیت تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستانهای مزبور تا پایان مردادماه تعیین تکلیف می شود.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اضافه کرد: جهت گیری استان در طرح نهضت ملی مسکن، واگذاری زمین به سمت خود مردم است که در این راستا واگذاری زمین به ۱۱ هزار و ۷۰۰ متقاضی در سال گذشته به ۲۳ هزار متقاضی در سال جاری تاکنون رسیده است، پیشرفت اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در بخشهای مختلف، مقادیر متفاوتی دارد.

وی حضور میدانی مسوولان برای بررسی روند اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی را از دیگر ویژگیهای این طرح در استان برشمرد و گفت: تاکنون به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری به ۳۴ شهرستان سفر کرده و از نزدیک وضعیت اجرایی این طرح را بررسی کرده ایم و بزودی دور دوم سفرهای استانی را در این بخش آغاز خواهیم کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.