| کد خبر: 258853 |

خط ریلی خواف هرات ایران را به چین وصل می‌کند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: خط ریلی خواف هرات که به تازگی بهره برداری شده است، از جهت افزایش سرعت انتقال کالاهای صادراتی اهمیت زیادی دارد و ایران را به چین متصل می کند.

تین نیوز

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: خط ریلی خواف-هرات که به تازگی بهره برداری شده است، از جهت افزایش سرعت انتقال کالاهای صادراتی اهمیت زیادی دارد و ایران را به چین متصل می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، ابوالفضل چمندی اظهار کرد: همچنین احداث خط ریلی خواف- هرات، کشور افغانستان را به آب های گرم وصل می کند.

وی با اشاره به پیگیریها و تلاش انجام شده برای راه اندازی قطار خواف-هرات طی یکسال گذشته ادامه داد: ۲۲۵ کیلومتر مسیر ریلی با کشور افغانستان وجود دارد که اکنون تا منطقه روزنک رسیده است و حدود ۷۰-۸۰ کیلومتر دیگر آن باقی مانده است. با راه اندازی این خط در سال امکان جابجایی ۶ میلیون تن کالا وجود دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: در حال حاضر ایستگاه روزنک به عنوان ایستگاه پایانی این خط در نظر گرفته شده است و از این ایستگاه به عنوان سکوی بهره برداری استفاده می شود و امیدواریم تا ۲ سال آینده، خط ریلی خواف- هرات به طور کامل به بهره برداری برسد.

چمندی گفت: احداث این خط ریلی، مسئله قاچاق سوخت را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است و بدین ترتیب از خسارت های احتمالی جلوگیری می شود.

وی بیان کرد: امیدواریم افزایش همکاری هایی مانند احداث خط ریلی خواف-هرات با افغانستان مساله آب را نیز تحت تاثیر مثبت قرار دهد.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: آمریکا در منطقه به دنبال این است که ایران را از فضای همکاری با کشورهای همسایه دور کند و خط ریلی موازی این خط را راه بیندازد؛ و تعلل باعث می شد این نقشه آمریکایی ها به نتیجه برسد.

چمندی با اشاره به اینکه اکنون نقشه دشمنان نقش برآب شده است، افزود: به محض اینکه صدای سوت قطار در روزنک هرات شنیده شد، رسانه های خارجی نسبت به آن واکنش نشان دادند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.