| کد خبر: 256539 |

گذرگاه ریلی جنوب -شمال توسعه خراسان رضوی را به همراه دارد

وزیر راه و شهرسازی گفت: گذرگاه ریلی جنوب -شمال یکی از نقاط عطف توسعه خراسان رضوی خواهد بود.

تین نیوز

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در  آیین آغاز به کار فرودگاه گناباد با اشاره به اینکه برای احداث فرودگاه گناباد چندین سال تلاش شده و امیدواریم مایه خیر و برکت برای مردم منطقه باشد، گفت: گذرگاه ریلی جنوب -شمال که از چابهار به سرخس ختم می شود یکی از نقاط عطف توسعه منطقه و خراسان رضوی خواهد بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، بذرپاش بیان کرد: حرف از توسعه اقتصادی زدن ولی فراهم نکردن زیرساخت های حمل و نقل شبیه یک شوخی است، وقتی می توانیم برای استان، منطقه و جایی حرف از توسعه اقتصادی بزنیم که به موازات بلکه جلوتر زیرساخت های حمل و نقل را فراهم کنیم.

وزیر راه و شهرسازی احداث فرودگاه شهدای گناباد را در راستای توسعه منطقه دانست و اظهار کرد: خط کریدوری ریلی جنوب به شمال که از چابهار آغاز و به سرخس ختم می شود یکی از نقاط عطف توسعه منطقه خواهد شد.

وی یکی از سیاست های اصلی را که از تاکیدات رهبر معظم انقلاب هم است تکمیل زنجیره های گذرگاهی (کریدوری) در کشور دانست و گفت: تکمیل گذرگاه ریلی چابهار در سیستان و بلوچستان- سرخس در خراسان رضوی مهمترین طرح در حوزه تکمیل گذرگاه های کشور است.

بذرپاش بیان کرد: خط گذرگاه ریلی جنوب -شمال که از چابهار به سرخس ختم می شود یکی از نقاط عطف توسعه منطقه و خراسان رضوی خواهد بود و تبدیل به یک گذرگاه بین المللی خواهد شد و ظرفیت های اقتصادی بسیاری را نصیب منطقه و شهرهایی که در طول این زنجیره کریدوری هستند خواهد نمود.

وی ادامه داد: در سفر کاری به امارات متحده عربی متوجه شدم که همسایگان و سرمایه گذاران منتظر تکمیل گذرگاه های ریلی ایران هستند.

وزر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: موقعیت جغرافیایی سیاسی کشور به گونه ای است که بیش از نفت می تواند برای ما ثروت ملی ایجاد کند.

وی یکی از اولویت های اصلی دولت را تکمیل این پروژه ها عنوان کرد و افزود: هرچند کشور طی چند سال اخیر بسیار پیشرفت کرده اما هنوز سرعت کم است.

بذرپاش با تاکید براینکه باید زیرساخت های حمل و نقل را برای توسعه مردم منطقه و استان خراسان رضوی تکمیل کنیم، گفت: تلاش خود را به کار گرفته ایم که موانع این منطقه به خصوص گناباد را رفع کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    کانال زیردریایی بندرعباس به قطروامارات میتواندموجب برکت وترانزیت جهانی شوداین مزیت فقط برای ایران است وبس