| کد خبر: 249139 |

مذاکره دو جانبه با مسئولان ولایت هرات افغانستان جهت افزایش تردد کامیون

مدیرپایانه مرزی دوغارون اعلام کرد: ۱۲۰۰ تردد تجاری در پایانه مرز دوغارون ایران با افغانستان در هر روز هدف گذاری شده است.

تین نیوز

مدیرپایانه مرزی دوغارون اعلام کرد: ۱۲۰۰ تردد تجاری در پایانه مرز دوغارون ایران با افغانستان در هر روز هدف گذاری شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی،  سیداحمد نظام با اشاره به سفر هیئتی از استان خراسان رضوی به کشور افغانستان گفت: در مذاکرات دوجانبه ای که با مسئولان ولایت هرات افغانستان صورت گرفته است افزایش تردد تجاری روزانه در مرز اسلام قلعه - دوغارون به روزانه هزار و ۲۰۰ دستگاه کامیون پیگیری می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر تردد کامیون های صادراتی و ترانزیتی از پایانه مرزی دوغارون به روزانه ۸۰۰ دستگاه در روز رسیده است و افزایش میزان تعداد ترددهای تجاری یکی از محورهای اصلی مذاکرات در اجلاس یاد شده است.

رئیس پایانه مرزی دوغارون اضافه کرد: موافقت شد تا روزانه نمایندگان مشترکی برای تبادل نظر و کاهش مشکلات در محل گمرک دو طرف حضور داشته باشند تا در کوتاه ترین زمان ممکن مشکلات پیگیری شود.

وی با ابراز امیداوری امضاء تفاهمنامه نهایی طی روز آینده، اضافه کرد: افزایش ساعت فعالیت و همچنین فعال بودن مرز در روز جمعه برای بازگشت ناوگان ایرانی و افزوده شدن به چرخه حمل و نقل کشور نیز مورد توافق قرار گرفت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سيدمرتضي ناصريان 1 0

    در شرایط کنونی در ایران 85 درصد ترانزیت با شبکه جاده‌ای صورت می‌گیرد که تلفات انبوه انرژی، استهلاک شبکه ترابری و افزایش سوانح را به ضرر مردم و به نفع بیگانگان بدنبال دارد به عبارت ديگر ترابری ترانزیتی جاده‌ای به معنای دادن یارانه به بیگانگان است.
    مطابق سیاستهای کلی بخش حمل‌ونقل و سیاست‌های کلی برنامه ششم، برنامه‌های توسعه ترانزیت از طریق ریل بايد دنبال شود تا مصرف انرژی حداقل، ایمنی بسیار بالا و کاهش استهلاک زیربناها را داشته باشیم.
    سازمانهای دولتی نظیر شرکت متبوع، نبايد توسعه شبکه جاده‌ای برای ترانزیت را پیگیری و تبلیغ کنند ولي توسعه شبكه بزرگراهي و آزادراهي ترانزيتي رسماً به موازات توسعه شبكه ريلي ترانزيتي دنبال مي‌شود.
    كمبود شبكه ريلي ترانزيتي كشور بارز است (هرچند از شبكه ريلي موجود هم به درستي استفاده نمي‌شود).

  • ناشناس 1 0

    مگر راه آهن ايران و افغانستان به سمت هرات ساخته نشده است؟ چرا از راه آهن براي حمل انبوه استفاده نمي شود؟