| کد خبر: 235959 |

بانکها تنها مجاز به درخواست یک ضامن از متقاضی وام مسکن هستند

بانکها موظف هستند فقط یک ضامن از متقاضیان تسهیلات ودیعه مسکن درخواست کنند و با حداقل ضمانت‌های ممکن، وام را پرداخت کنند.

تین نیوز

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: بانکها موظف هستند فقط یک ضامن از متقاضیان تسهیلات ودیعه مسکن درخواست کنند و با حداقل ضمانت‌های ممکن، وام را پرداخت کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمدعلی منصوری افزود: گزارشهایی مبنی بر درخواست بانکهای خراسان رضوی از متقاضیان وام ودیعه مسکن برای ۲ نفر ضامن رسیده که برخلاف ضوابط است و بانکها تنها باید یک ضامن از متقاضی درخواست کنند.

وی اظهار داشت: با وجود اینکه دولت بر تسهیل ضمانت ها در پرداخت وام ودیعه مسکن تاکید و به آنها توصیه کرده که با حداقل ضمانتهای ممکن وام را پرداخت کنند اما در نهایت بانکها فقط به گرفتن ضامن کارمند در ازای پرداخت وام رضایت داده اند.

وی بیان کرد: بر همین اساس در صورتی که متقاضیان در دریافت وام ودیعه مسکن با مشکل مواجه شدند، باید موضوع را به حراست بانک‌های خراسان‌رضوی منتقل کنند؛ چون هم این طرح تأمین اعتبار شده و هم بخشنامه به همه بانک‌ها ابلاغ شده است.

معاون اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: کل متقاضیان حایز شرایط دریافت وام ودیعه مسکن در استان ۷۵ هزار و ۷۱۰ نفر است که تاکنون به ۱۱۳ هزار و ۶۶ نفر متقاضی در استان وام ودیعه مسکن پرداخت شده است، چهار هزار و ۴۷۵ نفر در انتظار دریافت وام هستند و شعبه پرداخت کننده برای ۲۰ هزار و ۹۴۹ نفر از آنان نیز تعیین شده است.

منصوری اظهار داشت: اکنون حدود ۱۷ بانک در خراسان رضوی وام ودیعه مسکن پرداخت می کنند که شامل بانکهای دولتی و خصوصی می شود.

به گزارش ایرنا، ثبت‌نام وام ودیعه مسکن از ۲۶ خرداد آغاز شده است و همه مستأجران واجد شرایط دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن که در سامانه tem.mrud.ir ثبت‌نام کرده‌اند اکنون یا منتظر پاسخ استعلام خود هستند یا به نظام بانکی معرفی شده‌اند.

سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در منطقه شهری تهران ۷۰ میلیون تومان، سایر کلان‌شهرها (شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت یعنی شهرهای مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه) ۴۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۲۵ میلیون تومان است که متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متاهل یا سرپرست خانوار باشند.

متقاضیان همچنین باید دارای اجاره‌نامه رسمی یا اجاره‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند.

چنانچه متقاضی تا حداکثر ۲ هفته از تاریخ معرفی به شعب بانکی نسبت به تکمیل مدارک خود و معرفی ضامن اقدام نکند، درخواست متقاضی رد می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.