| کد خبر: 234396 |

مسئول روابط‌عمومی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد

روزانه ۱۰۰۰ ماموریت توسط اورژانس مشهد در پیک پنجم

تین نیوز

به گزارش تین نیوز، مسئول روابط‌عمومی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در پیک پنجم کرونا روزانه ۵۰۰۰ تماس با اورژانس ۱۱۵ مشهد گرفته می‌شود، گفت: قبل از پیک پنجم کرونا، اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مشهد روزانه ۷۰۰ ماموریت را انجام می‌داد که در پیک پنجم به ۱۰۰۰ ماموریت در روز رسیده است و بیشتر این ماموریت‌ها به دلیل کروناست و یا ربطی به کرونا دارد.

محمد علیشاهی در خصوص افزایش ماموریت‌های اورژانس در پیک پنجم، اظهار کرد: میزان تماس‌ها با اورژانس مشهد در پیک پنجم کرونا حدود سه برابر شده است. تا قبل از شروع پیک پنجم و در خردادماه روزانه ۳۰۰۰ تماس با فوریت‌های پزشکی مشهد گرفته می‌شد که در حال حاضر میزان تماس‌ها یک و نیم برابر شده و به ۵۰۰۰ تماس رسیده است. 

وی با بیان اینکه ماموریت‌های اورژانس مشهد از ابتدای پیک پنجم دوبرابر شده است، افزود: قبل از پیک پنجم کرونا اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مشهد روزانه ۷۰۰ ماموریت را انجام می‌داد که در پیک پنجم به ۱۰۰۰ ماموریت در روز رسیده است. بیشتر این ماموریت‌ها به دلیل کروناست و یا ربطی به کرونا دارد. به دلیل ابتلاء نیروهای فوریت پزشکی به کرونا و یا خستگی آنان، با کمبود نیرو مواجه هستیم. 

مسئول روابط عمومی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه متاسفانه نیروهای اورژانس مشهد به دلیل حجم بالای ماموریت‌ها مجددا به کرونا مبتلا شدند، بیان کرد: به دلیل مرخصی استعلاجی همکاران و فشار کاری بالا، ما با کمبود نیرو مواجه هستیم. 

به کپسول اکسیژن نیاز داریم

علیشاهی در خصوص کمبود تجهیزات، خاطرنشان کرد: بیمارستان‌ها به دستگاه اکسیژن‌ساز مجهز بوده و کپسول نیز دارند. کپسول‌های اکسیژن ما در آمبولانس‌ها نصب هستند. باتوجه به حجم بالای ماموریت‌های کرونایی ما به کپسول اکسیژن نیاز داریم. کارخانه‌هایی که در مشهد اکسیژن کپسول‌ها را تامین می‌کنند، محدود هستند. حجم کپسول‌های خانگی و درمانگاه نیز محدود و کم است به همین‌ دلیل کار اورژانس نیز در این زمینه مشکل شده است. 

وی ادامه داد: اورژانس نیاز دارد که با کپسول اکسیژن بیشتر این موضوع را پوشش دهد. تعدادی کپسول اکسیژن دانشگاه و تعدادی را خیرین برای اورژانس مشهد تامین کرده‌اند، اما باز هم خیرین می‌توانند در این زمینه به ما کمک کنند.اورژانس مشهد حداقل به ۵۰ کپسول اکسیژن ۱۰ لیتری نیاز دارد تا بتواند پشتیبانی بهتری داشته باشد.

مسئول روابط عمومی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیشتر ماموریت‌های اورژانس ۱۱۵ مشهد در روزهای پیک پنجم مختص به کرونا و یا مرتبط با آن است. ۵۰ درصد ماموریت‌های اورژانس ۱۱۵ مشهد مربوط به کروناست. ممکن است فردی به دلیل مشکلات قلبی با اورژانس تماس گرفته باشد، اما به کرونا نیز مبتلاست. 

علیشاهی با بیان اینکه میانگین زمان رسیدن اورژانس ۱۱۵ مشهد به محل ماموریت‌ها در پیک پنجم کرونا افزایش پیدا کرده است، عنوان کرد: زمانی که حجم ماموریت‌ها بالا برود اما تعداد آمبولانس‌ها ثابت باشد، میانگین زمان رسیدن اورژانس به محل افزایش پیدا می‌کند.

مشکل این روزهای ما درخواست‌های غیرضروری شهروندان است

وی افزود: در زمان بحران استانداردها تغییر می‌کند. هدف ما حداکثر خدمت‌رسانی به  مردم است. مشکل این روزهای ما درخواست‌های غیرضروری شهروندان مانند واکسیناسیون در منزل، گرفتن تب در منزل، آوردن کپسول اکسیژن به منزل، آمدن پزشک به منزل و... است. انرژی همکاران ما صرف تماس‌ها و درخواست‌های غیرفوریتی می‌شود. 

مسئول روابط عمومی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: هرکس که می‌خواهد با اورژانس تماس بگیرد، لطفا قبل از آن فکر کند که آیا درخواست او در قالب یک بیمار بدحال است و فوریت دارد؟ همکاران ما تا پای جان درخدمت مردم هستند. برخی کارها باید به صورت سرپایی انجام شود که در زمان بحران نمی‌توانیم آن را انجام دهیم. اگر مردم یاد بگیرند که از اورژانس درخواست‌های فوریت و اضطراری خود را داشته باشند، قطعاً تعداد ماموریت و تماس‌های ما کاهش پیدا می‌کند. 

علیشاهی بیان کرد: از مردم درخواست می‌کنم که اگر در روزها می‌خواهند نذری انجام دهند، در حوزه کمک به تجهیزات سرمایه‌ای همانند کپسول اکسیژن، دستگاه‌های پزشکی، ونتیلاتور و... باشد که مراکز درمانی کشور بیشتر به آن نیاز دارند. 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.