| کد خبر: 207918 |

تنها اهالی بومی اجازه ورود به طرقبه- شاندیز را دارند

فرماندار بینالود (طرقبه- شاندیز) گفت: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از طریق مسافران، برای ورود مسافران غیربومی به این شهرستان محدودیت ایجاد می شود و تنها اهالی بومی اجازه ورود به دو شهر طرقبه و شاندیز را دارند.

تین نیوز

فرماندار بینالود (طرقبه- شاندیز) گفت: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از طریق مسافران، برای ورود مسافران غیربومی به این شهرستان محدودیت ایجاد می شود و تنها اهالی بومی اجازه ورود به دو شهر طرقبه و شاندیز را دارند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سید حسن حسینی افزود: پیش از این ستاد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در این شهرستان با ارسال نامه ای به استانداری خراسان رضوی انسداد جاده برای جلوگیری از ورود مسافران از مشهد به طرقبه - شاندیز را خواستار شده بود که با توجه به ملغی شدن طرح انسداد راهها در کشور، اعمال محدودیت برای ورود مسافران غیربومی در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بر این اساس در مسیر مشهد به طرقبه در محدوده ابتدای بلوار امام رضا(ع) و در مسیر مشهد به شاندیز بعد از شهرک صنعتی و در محدوده پل خلیج فارس عوامل پلیس راهور و عوامل انتظامی به همراه نیروهای بومی و احتمالا نیروهای بسیج تنها به اهالی بومی اجازه ورود به دو شهر بخش طرقبه و شاندیز را می دهند.

فرماندار بینالود گفت: ملاک ورود افراد بومی اوراق هویتی اثبات کننده سکونت در این شهرستان است و با توجه به کوچک بودن محیط و آشنا بودن عوامل اجرایی و پلیس با ساکنان محلی، ورود افرادبومی با تایید نیروهای حاضر در این دو محل انجام خواهد شد.

حسینی افزود: البته از ساکنان طرقبه و شاندیز هم خواسته ایم از سفرهای غیرضروری به مشهد خودداری کنند چرا که این ترددها نیز می تواند به انتقال و سرایت احتمالی این بیماری مسری به ساکنان بینالود منجر شود.

وی برخورد عوامل انتظامی و پلیس راهور در ورودیهای طرقبه و شاندیز با سرنشین های خودروهای غیربومی را به صورت ارشادی دانست و ادامه داد: انتظار مردم شهرستان بینالود این بوده است که خروج مسافر از مشهد به طرقبه و شاندیز با اعمال محدودیت همراه شود که متاسفانه این مهم رعایت نشده است.    

فرماندار بینالود پیش از این گفته بود: به منظور پیشگیری و گسترش ویروس کرونا همه رستوران ها، مراکز تفریحی و گردشگری، فروشگاه‌های بزرگ، کافی شاپ ها، سفره‌خانه و حتی بستنی فروشی ها که احتمال تجمع انسانی در آنها وجود دارد و در مجموع ۷۰۰ واحد صنفی در شهرستان بینالود تعطیل شده است.

شهرستان طرقبه - شاندیز (بینالود) نزدیکترین قطب گردشگری به مشهد و منطقه تفرجگاهی برخوردار از جاذبه های طبیعی کوهستانی، چشم اندازهای سرسبز، رودخانه و هوای مطبوع است.  
بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۹۵ این شهرستان ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد که به صورت مساوی در دو بخش شاندیز و طرقبه تقسیم شده است. ۲۰ هزار نفر از مردم این شهرستان ییلاقی در روستاها ساکن هستند.

 از ۳۰ بهمن تا ۲۷ اسفند ماه سه هزار و ۳۹۷ بیمار مبتلا به عفونتهای حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری شده اند که دو  هزار و ۵۸ نفر از این بیماران بهبود یافته و از مراکز درمانی مرخص شده‌اند.

هزار و ۹۶۴ نفر از کل مبتلایان به عفونتهای حاد تنفسی در خراسان رضوی  از جمعیت مشهد و ۱۲ شهرستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که تاکنون هزار و ۱۰۵ نفر از آنان بهبود یافته و به خانه بازگشته‌اند.

بر اساس آخرین آمار رسمی، شمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا که نوع بسیار حاد عفونت تنفسی و یک بیماری نوپدید همه‌گیر است در استان خراسان رضوی  ۶۳۱ نفر گزارش شده است.
تعداد جانباختگان استان خراسان رضوی بر اثر بیماری کرونا که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت شده است  هم ۴۶ تن است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.